Nicolle Ebner
Nemulţumit de colaborarea cu Centrul Judeţean de Aparatură Medicală (CJAM) Hunedoara-Deva, Alexandru Blaj (foto), managerul Spitalului municipal Vulcan, intenţionează să rezilieze contractul cu unica societate de întreţinere, reparare şi verificare a aparatelor medicale, acreditată de ministerul de resort în judeţul Hunedoara.
Facturi pentru lucrări ce nu pot fi dovedite
„Am constatat că, în repetate rânduri, societatea respectivă încearcă să factureze lucrări ce nu pot fi dovedite nici măcar prin documentele însoţitoare. Am chemat conducerea societăţii la discuţii, în vederea renegocierii contractului. În cazul în care nu va veni, mă văd nevoit să trec la rezilierea unilaterală a contractului”, declară managerul Spitalului municipal Vulcan. Potrivit acestuia, „ghiduşiile” celor de la CJAM Hunedoara au început, în luna mai 2009, odată cu oferta prezentată la încheierea contractului de prestări servicii. „Mi-au prezentat lista lor, cu peste 100 de poziţii, adică aparate şi dispozitive medicale. Am făcut şi noi verificările şi am constatat că, în spital, funcţionează doar 55 de aparate. În aceste condiţii, am redus contractul iniţial, de la 3.000, la 2.000 de lei. Din start, au venit puşi pe căpătuială”, adaugă Alexandru Blaj.
„Mai bine renunţ la contract, decât să arunc banii pe fereastră”
Strâns cu uşa din cauza crizei economice, managerul Spitalului municipal Vulcan s-a uitat mai atent prin facturile ce trebuiau plătite către furnizori şi prestatorii de servicii, printre care şi cele ale CJAM. Aşa a ajuns să descopere că o parte dintre buletinele de verificare a unor aparate, în luna iulie, nu erau semnate de medicii care le deserveau; că în nici un document nu se precizează durata intervenţiei, că fişa de revizie tehnică este completată în 31 iulie, dar factura a fost emisă cu patru zile înainte de a se cuantifica lucrările efectuate, respectiv în 27.07.2009; mai mult, fişele de revizie tehnică sunt înregistrate, la CJAM, în data de 1 iulie, pentru lucrările executate pe parcursul întregii luni iulie. „Sunt doar câteva exemple, care ne obligă să refuzăm plata facturii. Mai bine renunţ la contract, decât să arunc banii pe fereastră”, a mai declarat Alexandru Blaj.
Monopolul face legea
La rândul său, Ionel Sântămărian, directorul CJAM, spune că aspectele prezentate de managerul spitalului fac parte din bucătăria internă a sistemului de sănătate, iar pretenţiile directorului sunt absurde. „Pentru noi, data nu este foarte importantă, deoarece, pe parcursul unei luni, facem şi lucrările, şi documentele. Au rămas nesemnate câteva facturi, pentru că angajatul nostru de acolo a fost plecat în concediu, dar astea sunt lucruri minore, care se rezolvă. În schimb, buletinele de verificare sunt semnate de oamenii lui, deci lucrarea a fost executată şi trebuie să plătească. Nu are decât să rezilieze contractul, dar, dacă o face, eu voi fi nevoit să anunţ Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate. În cazul în care nu găseşte alte firme acreditate de minister, nu mai poate lucra nici cu banalul tensiometru, dacă acesta nu este verificat periodic”, răspunde Ionel Sântămărian.
STIMAȚI CONCETĂȚENI ROMÂNI Mă adresez fiecăruia dintre Domniile Voastre deoarece țara noastră, a fiecăruia în…
Mai mulți bărbați din comuna Ilia, membri unei bande, au furat mai multe animale dintr-o…