La Ilia, constructorii îşi bat joc în continuare de munca sătenilor şi a primăriei
Sorina Popa
Din nou, la Ilia, constructorii care lucrează la reabilitarea căii ferate fac probleme oamenilor care locuiesc aici. MESAGERUL HUNEDOREAN a mai scris despre depozitul ilegal al firmelor care lucrează la reabilitarea căii ferate din zonă, despre maşinile care circulă ca Speedy Gonzales.
A venit Poliţia!
În urmă cu câteva zile, un nou scandal aici. Deşi constructorii ar fi trebuit să-şi facă un drum de exploatare în apropierea căii ferate pe care o modernizează, nu s-a întâmplat asta. Şi, pentru că este mai puţin costisitor şi nu dă bătai de cap, folosesc un drum comunal. Asta, deşi proiectul prevede clar realizarea unui drum de exploatare. Trecând peste acest „amănunt”, pe care o să-l lămurim după ce primim un răspuns de la ministrul Transporturilor, iată că zilele trecute, maşinile nu au mai putut trece pe drumul comunal din zona Gării, după ce un utilaj al unui localnic din Ilia s-a defectat în drum. A venit Poliţia, oamenii s-au agitat, adică constructorii, s-a sunat la 112. De era o crimă, poliţiştii nu s-ar fi mişcat mai repede! Curios cum poliţiştii au sărit în apărarea unora care… nu respectă legea.
Sătenii din Ilia spun că, atunci când bate vântul nu se mai vede decât praf în comună, din cauza maşinilor cu încărcătură care circulă pe acest drum comunal, cu viteză. Cui să-i pese, însă? Sătui de atâta mizerie şi gălăgie, sătenii au scris primarului să rezolve situaţia. Adică să se facă lucrările, dar să se ţină cont de lege.
Drum comunal folosit ca drum de exploatare
Primarul comunei Ilia, Marius Omotă, a declarat pentru MESAGERUL HUNEDOREAN: „Constructorul trebuia să-şi facă un drum de exploatare pentru lcurarea respectivă. Însă, au transformat drumul comunal din zona gării într-un drum de exploatare. Şi, circulă maşinile cu încărcătură zi şi noapte pe acolo. Un adevărat balamuc. Sunt maşini de tonaj mare. Drumul aparţine primăriei, este un drum comunal”.
Prefectul de Hunedoara, Vasilică Potecă, susţine că va verifica la Garda de Mediu ce se întâmplă cu poluarea produsă de maşinile de mare tonaj care circulă pe acolo. Primarul Marius Omotă a mai declarat că nici o firmă care are maşini de mare tonaj şi transportă materiale pentru lucrările la calea ferată nu a cerut permisiunea să folosească drumul comunal ca şi drum de exploatare.
Probleme au fost şi pe străzile Traian şi Unirii, din centrul de comună. Din cauza maşinilor de mare tonaj au apărut spărturi în case, iar drumul judeţean se distruge de la o zi la alta. Cei de la Consiliul Judeţean fac controale în zonă şi dau amenzi pentru cei care nu respectă greutatea transportată. Reprezentanţii constructorului nu au putut fi contactaţi pentru un punct de vedere.
Modernizează tronsonul Gurasada-Simeria
Asocierea FCC-Astaldi modernizează tronsonul de cale ferată Gurasada-Simeria. Lotul de cale ferată Gurasada-Simeria, parte a Coridorului IV Pan European, are o lungime de 41 de kilometri. Lucrările de reabilitare au început în 2018 şi au ca scop realizarea unei infrastructuri feroviare adecvate pentru trenuri care vor circula cu o viteză de 160 de km/h. Potrivit proiectului, lucrările sunt programate pentru a fi încheiate în anul 2023. Reabilitarea tronsonului feroviar Simeria-Gurasada este parte a proiectului de modernizare a liniei duble de cale ferată Simeria-Curtici-Frontieră, proiect finanţat din fonduri europene cu o valoare totală de 630 de milioane de euro.
mai taceti din gura si nu va mai vaicariti ca niste babe, nu au ce face ,pe unde sa circule cu masinile.