Râu de Mori: Modernizare de drumuri și rețele de apă-canal prin Programul Național de Investiții
Magdalena Șerban
Deși valoarea totală a proiectelor depuse prin Programul Național de Investiții ((Anghel Salygni)) este de aproape trei ori mai mare decât bugetul alocat, și anume 50 miliarde de lei, iar cele mai multe cereri sunt depuse de comune, foarte mulți primari și-au pus speranțele în sprijinul pe care îl oferă acest demers. Un exemplu este cel din Râu de Mori.
Prioritare pentru comunitate
„Valoare celor patru investiții accesate pe această axă națională însumează peste 24 de milioane de lei, iar obiectivele pe care le-am cuprins în planul de modernizare țin de drumuri, apă și canal. Astfel, avem o modernizare de străzi în Râușor (în valoare de cinci milioane de lei), o extindere de rețea alimentare cu apă în Sibișel și Ohaba-Sibișel (trei miloane de lei), o înființare de rețea canalizare la Sibișel și Ohaba-Sibișel (șase milioane de lei) și o modernizare de străzi în Râu de Mori (zece milioane de lei). Unele din aceste drumuri pentru care dorim finanțare sunt încă de pământ, deci e nevoie majoră să fie aduse în actualitate, și anume să fie adaptate cerințelor deceniului în care ne aflăm. Din punct de vedere tehnic, au fost prevăzute toate lucrările necesare, de la realizare rigole de scurgere și până la trotuare și zonă verde, acolo unde se poate, plus podețe, dacă arealul vizat implică și astfel de puncte de traversare. Orice sprijin investițional ne ajută în implementarea strategiei de dezvoltare locală și în ceea ce am previzionat pentru următorii ani. Sperăm să fim norocoși, iar proiectele depuse să fie declarate eligibile și finanțabile. Pentru noi ar fi o mare împlinire administrativă, iar pentru comunitățile din satele vizate ar fi un pas spre confort și modernizare”, a spus primarul din Râu de Mori, Flaviu Dilertea (foto). De subliniat că la nivel național, prin același program guvernamental, cei mai mulți bani au fost solicitați pentru drumuri – adică 60 la sută (82 miliarde lei), la care se mai adaugă 7 la sută (9,7 miliarde lei) pentru drumuri și poduri. Pentru apă-canal s-au cerut 11 miliarde de lei, adică 8,5 la sută din bani, iar pentru alimentare cu apă 4,9 miliarde lei, adică 3,6 la sută din bani.