Politica si administratie

Băița: Transport şcolar „verde”, prin PNRR

Magdalena Șerban

Având deja amenajată una dintre cele mai moderne școli gimnaziale din țară, aleșii locali din Băița vor să abordeze și axa transportului copiilor, orientându-se către unul nepoluant, sigur și mai puțin costisitor.

Bani europeni sută la sută
,,Pe fonduri de mediu ne-ar prinde tare bine să intervenim asupra părții de eficientizare energetică a căminelor culturale din satele Lunca și Fizeș, precum și a sediului primăriei. E nevoie de o reabilitare termică astfel încât să reușim să reducem valorile facturilor cu încălzirea. Din specificațiile tehnice, am înțeles că mai bine de 30 la sută se vor diminua, respectând protocolul unor lucrări specifice. Poate că în cazul unui lăcaș cultural nu e o activitate stufoasă (deși de când cu revenirea la condiții normale de trai ar trebui luat în calcul și un posibil orar pentru evenimentele mici și mari ale comunității: pomeni, bo­tezuri, etc). La noi, la clădirea adminis­tra­tivă se vor putea observa cele mai mari diferențe, funcționarea fiind liniară. Dacă e să ne amintim că edificiul datea­ză din 1880, se înțelege și mai bine de ce e necesară reabilitarea termică”, a afirmat primarul din Băița, Damian Diniș (foto). Dar asta nu e tot, deoarece prin Planul Național de Redresare și Reziliența (PNRR), edilul vrea două microbuze șco­lare electrice (capacitate de 16+1 locuri) pentru a le putea înlocui pe cele cu care se efectuează transportul ele­vilor de ani buni. Solicitarea de finanțare a fost deja accesată. ,, Sunt învechite, uzate și se tot strică. Cred că e un sport național acest aspect, cam toți colegii mei acuzând aceeași problemă. Care părinte își dorește să-și trimită copilul la ore cu un autovehicul din 2008, spre exem­plu? Ele fac curse zilnice și la un moment dat încep să se deterioreze, iar pro­cesul e ireversibil. Pe fonduri de me­diu am depus pentru o stație de în­căr­care electrică cu două puncte, chiar la intrare în localitatea Băița. Terenul este al nostru și întrunim și acele normative cu referire la existența în imediata apro­piere a unui transformator. Așa că ne încadrăm. Ponderea cea mai mare din lo­calnici înseamnă proprietari de auto­tu­risme pe benzină și motorină plus câteva hibrid, însă luăm startul pe care, după semnalele lansate de Comisia Europeană, este esențial pentru multe in­vestiții viitoare”, a mai arătat edilul. În mod cert, obiectivul proiectului este ace­la de a crește numărul utilizatorilor de automobile electrice și hybrid și de a dezvolta infrastructura necesară ali­men­tării acestora. Direcția e de a în­cu­raja dezvoltarea traficului rutier electric și va duce la îmbunătățirea calității me­diului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. De departe cea mai importantă susținere pentru asemenea programe investiționale o constituie faptul că nu implică vreo cofinanțare din partea conducerilor locale, deci efortul este lor e unul birocratic și de imple­men­­tare. În rest, totul vine de la UE.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura