Prefectul acuză „tergiversarea” procedurilor în cazul terenurilor situate pe linia feroviară Păuliş Lunca-Brad
Prefectul judeţului Hunedoara, Călin Marian (medalion), a acuzat, ieri, Sucursala Regională de Căi Ferate Timişoara că „tergiversează inexplicabil” procedurile prin care terenurile situate pe traseul liniei feroviare Păuliş Lunca – Brad, în prezent dezafectată, ar putea fi transferate autorităţilor locale în vederea introducerii în circuitul turistic.
Punerea în valoare
În acest sens, prefectul a transmis, ieri, ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, un memoriu prin care informează că procedurile tehnice de întocmire a documentaţiilor sunt întârziate, existând riscul ca anumite oportunităţi de finanţare nerambursabile să fie ratate, se menţionează într-un comunicat de presă al Instituţiei Prefectului Hunedoara.
În memoriul înaintat ministrului Transporturilor se arată că, în urmă cu cinci luni, Prefectura Hunedoara a trimis, sub forma unui proiect de hotărâre de Guvern, solicitarea de trecere a terenurilor aferente liniei feroviare Păuliş Lunca – Brad din domeniul public al statului în domeniul public al municipiului Brad şi al comunelor Luncoiu de Jos, Şoimuş, Băiţa şi Vălişoara. Măsura ar permite punerea în valoare a fostei linii de cale ferată şi introducerea acesteia în circuitul turistic, în condiţiile accesării unor fonduri nerambursabile, susţin autorităţile judeţene.
Prefectura susţine că Ministerul Transporturilor a trimis instituţiei un punct de vedere prin care se arată că terenurile în cauză pot fi transferate către autorităţile locale numai după parcurgerea unor etape care presupun implicarea Sucursalei Regionale CF Timişoara.
„Până astăzi, din partea Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timişoara nu s-a primit niciun răspuns privind stadiul parcurgerii etapei de verificare şi identificare a situaţiei tehnico-juridice a terenurilor în cauză, precum şi avizarea în C.T.E.- Consiliul Tehnico-Economic al sucursalei”, se arată într-un comunicat al Prefecturii Hunedoara.
În finalul memoriului, prefectul Călin Marian solicită ministrului Transporturilor să intervină instituţional şi să dispună măsurile legale care se impun pentru deblocarea situaţiei.
Linia de cale ferată Păuliş Lunca – Brad a fost închisă în anul 1997, în urma unei alunecări de teren. (A.Năstase)