Din bani nerambursabili, echipamente digitale pentru sistemul de învățământ din Râu de Mori
Magdalena Șerban
Școlile au putut să obțină finanțări din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru dotarea laboratoarelor de informatică și a claselor cu mobilier sau înlocuirea celui mai vechi plus echipamente digitale. Însă nu s-au depus eforturi peste tot, astfel încât să se obțină această oportunitate. La Râu de Mori, demersul administrativ a fost cu succes.
S-au conectat la viitor
„Recent, am semnat contractul prin care toate cele 15 săli de clasă din toate școlile din comună și un laborator de informatică vor fi modenizate în cadrul proiectului în valoare de 374.000 lei, adică undeva la 75 000 euro. Astfel, școala va deveni smart, iar copiii comunei noastre vor beneficia începând cu noul an școlar de tehnică de ultimă generație pentru desfășurarea orelor. Vorbim de table interactive, sisteme all în one Lenovo, laptop-uri Asus, sisteme sunet Horizon HAV-S 3600, imprimante multifuncționale EPSON, camere video conferință Logitech, router wifi TP Link, scanner documente. Toate acestea vor participa la îmbunătățirea proceselor educaționale, în special în dezvoltarea abilităților susținute de noul suport IT. Cea mai bună investiție pe care noi ca și adulți o putem face este pentru copiii noștri”, a transmis primarul din Râu de Mori, Flaviu Dilertea (foto). Potrivit apelului, la nivel central, banii vor fi folosiți, printre altele, la dotarea cu mobilier a 75.000 de clase din România și echiparea a 5.200 de laboratoare de informatică. Infrastructura precară și dotările inadecvate reprezintă un prim factor în perpetuarea inechității, reducerea atractivității școlilor rurale pentru cadrele didactice bine pregătite și a reputației unităților de învățământ în cadrul comunităților, se susține în nota de funadamentare. Actul educațional se desfășoară în unități din învățământul primar și gimnazial dintre care peste 90% necesită reabilitare, mai mult de 70% fiind localizate în mediul rural. Grădinițele și unitățile de învățământ, în special școlile primare, mai ales din mediul rural, frecventate de copii din medii sociale vulnerabile (de regulă, populația de etnie roma), au infrastructură precară, neîndeplinind standardele de calitate corespunzătoare unei funcționări normale. Transformarea grupei pregătitoare din învățământul preșcolar în clasa pregătitoare și includerea acesteia în ciclul învățământului primar a crescut cererea și concomitent suprasolicitarea infrastructurii învățământului primar.