Au rămas fără gaz metan, dintr-o încurcătură
Doi hunedoreni, mamă şi fiu, au rămas fără gaze încă din 6 august şi vor continua să gătească pe plită electrică, atâta timp cât nu vor înţelege unde este greşeala. Cei doi susţin că au făcut plata facturilor la zi şi că sunt victimele unei erori din partea celor de la E-On Gaz.
„Ne-au tăiat gazul pe nedrept”
Săptămâna trecută, Lucian Ştefănescu a sunat la redacţie şi s-a plâns că locuieşte împreună cu mama sa, Aurora Ştefănescu (foto), în vârstă de 83 de ani, şi că de aproape două luni li s-a tăiat gazul. Bărbatul ne-a mai spus că facturile sunt plătite la zi, iar când a vrut să afle care este problema, cei de la E-On Gaz Deva i-au zis că nu este achitată o factură şi l-au expediat repede, nedorind să mai stea la discuţii. Intrigaţi de situaţie, am mers şi noi la locuinţa celor doi, pentru a vedea situaţia la faţa locului.
„Noi am achitat toate facturile”
Odată ajunşi la apartamentul hunedorenilor, aceştia ne-au înşirat pe masă ultimele patru facturi plătite, prima, cea din mai, susţinând că este cea care a adus problemele. „Aici sunt toate facturile plătite, inclusiv cea din luna mai, în valoare de 92 de lei, care ne-a creat toată această situaţie. Cum este posibil pentru o sumă atât de infimă, mama mea să fie lăsată fără gaze? Centrala nu merge fără ele, iar cât de curând o să vină şi iarna. Noi ce ne facem?”, s-a plâns Lucian Ştefănescu, fiul bătrânei. Bărbatul ne-a mai spus că luna aceasta s-a dus la E-On Gaz Deva şi nu a fost primit, paznicul dându-l afară din clădire.
Coincidenţă la sumele de plată
Pentru a ne lămuri şi a afla care este adevărul, am luat legătura cu Nicoleta Florentina Maghiar, specialist în comunicarea externă a celor de la E-On Gaz România, şi după prezentarea chitanţelor şi a tuturor „probelor”, aşa cum le numeşte bătrâna, am descoperit de partea cui era greşeala. „Clientul nostru s-a prezentat la Centrul pentru Relaţii cu Clienţii, unde i s-a spus că nu şi-a plătit datoria pentru furnizarea gazelor. Chiar dacă acesta are chitanţe pentru toate facturile, una dintre ele, cea pentru perioada 14.02-15.05 a anului în curs, în valoare de 166,42 de lei nu a fost achitată în totalitate, pe chitanţă apărând suma de numai 74,42 de lei”, ne-a spus aceasta.
Ironia face ca diferenţa dintre cei 166,42 de lei şi suma achitată, 74,42 de lei, să fie exact cei 92 de lei achitaţi în luna mai, cei doi crezând că nu mai au de plătit nimic. Potrivit reprezentantei E-On Gaz, pentru a beneficia din nou de gaz, hunedorenii trebuie să achite cei 92 de lei rămaşi restanţă la factura din perioada 14.02 – 15.05 (de regularizare), dar să plătească şi taxa de reconectare, în valoare de 136 de lei.