Gura lumii 1.10.2013
Se spune, pe bună dreptate, că obrazul subţire cu cheltuială se ţine. Însă, se pare, că unele personaje nu se pot trata de mojiciile prin care au devenit faimoase, oricât de mulţi bani ar avea şi oricât de mult ar investi în ele şi în afacerile lor. Cea mai recentă mostră de lipsă de „delicateţe” în acest sens a oferit-o un afacerist care conduce cu mână forte o grupare sportivă din ce în ce mai populară. Gurile rele ne-au transmis că acesta continuă să aibă un comportament lipsit de fair-play în relaţiile cu adversarii, oficialii federaţiei de specialitate şi unii dintre angajaţii săi, deşi acum, situaţia grupării sportive pe care o patronează i-ar permite să fie mult mai gentleman. Se vede însă treaba că nu banii, la fel cum nici hainele nu-l fac pe om, ci mai importante sunt omenia şi decenţa.
Strategiile de fentare a clienţilor practicate de unii comercianţi sunt atât de machiavelice şi de urât mirositoare, încât te fac să te întrebi cât de gravă e degradarea celor care se îndeletnicesc cu aşa ceva. O mostră de jecmănire a clienţilor mai ceva decât la piaţă, unde se fură la cântar, au sesizat informatorii noştri la unul dintre localurile de fiţe şi cu pretenţii din oraşul cu cetate. Cică la această locaţie, produsele din vitrina de prezentare au un anumit aspect foarte comercial şi dimensiuni foarte generoase, pentru a justifica preţurile destul de umflate. Însă, clienţii nu sunt serviţi cu respectivele produse expuse, ci li se oferă produse similare cu aspect asemănător şi în cantităţi mult mai mici. Informatorii n-au aflat dacă oamenii sunt înşelaţi de patronii localului sau de angajaţii care se „dedulcesc” la porţiile „oficiale”, dar cert e că practica este una murdară şi degradantă.