A început construcţia unui nou lift la sanatoriul din Brad
Veste mai mult decât bună pentru pacienţii Sanatoriului de Pneumoftiziologie Brad, care în curând vor avea posibilitatea să se deplaseze cu un lift nou construit. Unii sunt în scaun cu rotile, alţii au suferit intervenţii chirurgicale sau vârsta înaintată nu le mai permite urcarea/coborârea scărilor, aşa că un astfel de ajutor se impunea de mult timp.
Nu doar o necesitate, ci şi o obligaţie
„După câteva încercări nereuşite, mai exact trei la număr, în ce priveşte finalizarea cu succes a licitaţiilor organizate în vederea atribuirii contractului de execuţie, în sfârşit lucrurile se mişcă în sensul bun. Constructorul desemnat s-a apucat de lucru, fiind turnată fundaţia până în prezent. Ne dorim şi avem speranţa că în trei-patru luni o să fie gata. Suma totală a investiţiei este de 750.000 de lei, banii provenind de la Consiliul Judeţean Hunedoara, entitate în subordinea căreia ne aflăm. Pe lângă conformarea la prevederile legislaţiei în vigoare, urmărim sporirea confortului bolnavilor şi asigurarea tuturor condiţiilor necesare. Mulţi prezintă comorbidităţi, ceea ce implică oboseală mare la efort. Vârsta înaintată, uneori handicapul cu care se confruntă, toate trebuie avute în vedere pentru a nu apăsa şi mai tare asupra lor. După cum se ştie, aici funcţionează doar un singur lift cu care este adusă mâncarea la pacienţi, iar transportul între demisol şi etajul doi este descoperit pentru oricine are sau nu probleme cu deplasarea”, a spus medicul primar pneumolog Marcel Iosif Cârjea (foto), managerul Sanatoriului de Pneumoftiziologie Brad. Pe de altă parte, după ce prima acreditare a unităţii sanitare a fost obţinută în 2015, acum s-a trecut la procesul de reacreditare. Întârzierea faţă de termenul-limită care este, de regulă, de cinci ani – nu de şase, a avut loc din cauza pandemiei care a adus multe amânări şi obstacole în mai toate domeniile de activitate. ,,Este o muncă susţinută a întregului nostru colectiv pentru îndeplinirea standardelor de calitate. În fond, reacreditarea semnifică o evaluare a fiecărui compartiment al spitalului pentru a se observa dacă şi cât au fost îndeplinite standardele de calitate pe care nivelul actual de dezvoltare a instituţiilor medicale îl solicită. Fără acreditare/reacreditare, este clar că serviciile noastre nu pot să fie contractate cu Casa de Asigurări, deci ne este vitală. Credem că totul o să fie bine, primind deja o scrisoare de preevaluare din care rezultă că s-au identificat puţini indicatori pe care spitalul nu i-a îndeplinit”, a subliniat managerul.