Constructorii autostrăzii Deva-Orăştie trebuie să se încadreze în termenele contractuale, altfel riscă sancţiuni severe, a anunţat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Penalităţi pentru întârziere
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a vizitat la sfârşit de săptămână, şantierul de la Simeria Veche şi a dat asigurări că, până acum, lucrările sunt în grafic. Practic, aici se poate lucra deja pe 84 la sută din întregul tronson al viitoarei autostrăzi, fiind efectuate descărcările arheologice, după ce s-a folosit ca mână de lucru chiar deţinuţii de la Bârcea Mare, care i-au ajutat pe arheologi. „Avem mici puncte pe care nu le-am acoperit conform graficului, dar nu reprezintă o problemă şi vor fi recuperate în următoarea lună”, au precizat reprezentanţii Strabag. Asta, deşi există zvonuri că reprezentanţii executantului se pregătesc să stea în zonă vreo şase ani şi nu doi, câţi spune contractul. Ministrul Anca Boagiu a catalogat, însă, aceste informaţii drept „speculaţii”. „Lucrările trebuie să se finalizeze la timp. Până acum, din ce ştim – şi eu vin după echipele de control – constructorul este în grafic, merge bine. Acest tronson o să fie dat în exploatare la sfârşitul anului 2012”, a declarat ministrul Anca Boagiu. Altfel spus, dacă nu se încadrează în termene, riscă penalităţi de 0,01 la sută din valoarea totală a contractului pentru fiecare zi de întârziere, iar pentru depăşirea termenului, constructorul este „amendat” cu 500.000 de euro.
Lucrări complexe, preţ pe măsură
Autostrada Deva-Orăştie trebuie să se construiască până în 2013, iar lucrările sunt complexe. Potrivit proiectului, porţiunea de autostradă va avea o lungime de 32,5 km şi cuprinde 21 de poduri, 100 de podeţe, un spaţiu de serviciu, trei noduri rutiere care vor asigura legătura cu oraşele adiacente Orăştie, Simeria şi Deva, dar va cuprinde şi cel mai mare pod care se construieşte acum în România, peste Râul Mureş, care va avea 720 de metri. E drept, şi finanţarea este pe măsură. Construcţia costă 177,9 milioane de euro, din care 108,9 reprezintă contribuţia europeană, iar diferenţa este asigurată de Guvernul României. Adică, nu mai puţin de 5,5 milioane de euro pe kilometru de autostradă. În total, se va folosi o cantitate de 500.000 de tone de mixtură asfaltică şi 6,3 milioane mc de umplutură.
Vorbesc gurile rele că o duduie, cu un salariu net de vreo 8.000 de lei,…
Peste câteva zile, Donald Trump își preia mandatul de președinte al SUA. Peste câteva zile,…
Mircea Rotea, pompier la Detașamentul de pompieri Deva Pentru că a intervenit, fiind în timpul…
Claudia N., din municipiul Hunedoara Pentru că a fost trimisă în judecată pentru infracțiunea de…
Hunedoreanul a cerut intervenția polițiștilor după ce mai mulți cetățeni olandezi s-au încăierat la o…
Tânărul aflat în arest preventiv a fost închis de mai multe ori pentru furturi, iar…
View Comments
Dar drumul spre Voineasa,Cheile Jietului,cand se va moderniza asa cum au facut cei din Valcea pana la hotarul nostru ?