Apel pentru validarea cardurilor electronice de sănătate
De circa două săptămâni, bolnavii care calcă pragul Spitalului Municipal „Dr. Al. Simionescu“ din Hunedoara au la dispoziţie 70 de dispozitive necesare pentru activarea şi citirea cardurilor electronice de sănătate, utilizarea acestui „paşaport“ medical devenind obligatorie de vineri. Aici, deja s-au înregistrat o serie de validări, conducerea instituţiei medicale dorind să facă un apel către populaţie să conştientizeze importanţa acestui pas.
„Softurile funcţionează foarte bine, fiind verificate prin înregistrările ce s-au realizat în sistem. Au fost montate cititoare de carduri la toate birourile de internări, în Ambulatoriu, la Urgenţă şi, bineînţeles, în fiecare secţie. Am achiziţionat cele mai bune dispozitive de pe piaţă, având şi afişaj electronic, dar şi tastatură. E bine ca lumea să aibă la dispoziţie ambele variante, operaţiunea ţinând de intimitatea pacientului. După cum se ştie, codul PIN este unic şi absolut personal. Ca o minicampanie de informare, din 14 aprilie am lansat un fluturaş pe care îl oferim tuturor celor care vin la consultaţii în Policlinică sau trec pe la biroul de internare ori la programări. Oamenii sunt rugaţi să se prezinte cu cardul la spital, pentru validare. Chiar dacă validarea devine obligatorie doar după data de 1 mai, am dorit să preîntâmpinăm aglomerarea sistemului electronic şi eventualele disfuncţionalităţi. Hunedorenii s-au mobilizat deja, o bună parte validându-şi cardurile de sănătate în incinta unităţii noastre. Îi invităm şi pe ceilalţi să o facă. Mai vreau să reamintesc că un astfel de card trebuie utilizat atât la internare, cât şi la externare. Excepţii fac cazurile de internare prin urgenţă sau prin transfer de la un alt spital, dar şi externarea, atunci când în discuţie e un transfer ori decesul pacientului. În rest, la laborator sau radiologie, de exemplu, se utilizează o singură dată, când sunt prelevate probele sau se efectuează investigaţiile. Lumea nu trebuie să uite că începând cu data de 1 mai, atât serviciile medicale, cât şi cele farmaceutice vor fi validate şi decontate doar pe baza acestui document”, arată ec. Nicuşor Ştefan (foto), managerul Spitalului Municipal „Dr. Al. Simionescu“ Hunedoara.
Cât priveşte avantajul oferit de noul card electronic, managerul e de părere că va stopa scurgerile de bani din sistemul de sănătate. Pentru judeţul Hunedoara au fost emise 337.518 carduri de sănătate, din care s-au distribuit 317.084. Restul de 20.434 au fost returnate de Poştă, fie din cauză că destinatarul nu a fost găsit la domiciliu, fie pentru că acesta şi-a schimbat adresa, între timp.