Magdalena Șerban
Având deja amenajată una dintre cele mai moderne școli gimnaziale din țară, aleșii locali din Băița vor să abordeze și axa transportului copiilor, orientându-se către unul nepoluant, sigur și mai puțin costisitor.
Bani europeni sută la sută
,,Pe fonduri de mediu ne-ar prinde tare bine să intervenim asupra părții de eficientizare energetică a căminelor culturale din satele Lunca și Fizeș, precum și a sediului primăriei. E nevoie de o reabilitare termică astfel încât să reușim să reducem valorile facturilor cu încălzirea. Din specificațiile tehnice, am înțeles că mai bine de 30 la sută se vor diminua, respectând protocolul unor lucrări specifice. Poate că în cazul unui lăcaș cultural nu e o activitate stufoasă (deși de când cu revenirea la condiții normale de trai ar trebui luat în calcul și un posibil orar pentru evenimentele mici și mari ale comunității: pomeni, botezuri, etc). La noi, la clădirea administrativă se vor putea observa cele mai mari diferențe, funcționarea fiind liniară. Dacă e să ne amintim că edificiul datează din 1880, se înțelege și mai bine de ce e necesară reabilitarea termică”, a afirmat primarul din Băița, Damian Diniș (foto). Dar asta nu e tot, deoarece prin Planul Național de Redresare și Reziliența (PNRR), edilul vrea două microbuze școlare electrice (capacitate de 16+1 locuri) pentru a le putea înlocui pe cele cu care se efectuează transportul elevilor de ani buni. Solicitarea de finanțare a fost deja accesată. ,, Sunt învechite, uzate și se tot strică. Cred că e un sport național acest aspect, cam toți colegii mei acuzând aceeași problemă. Care părinte își dorește să-și trimită copilul la ore cu un autovehicul din 2008, spre exemplu? Ele fac curse zilnice și la un moment dat încep să se deterioreze, iar procesul e ireversibil. Pe fonduri de mediu am depus pentru o stație de încărcare electrică cu două puncte, chiar la intrare în localitatea Băița. Terenul este al nostru și întrunim și acele normative cu referire la existența în imediata apropiere a unui transformator. Așa că ne încadrăm. Ponderea cea mai mare din localnici înseamnă proprietari de autoturisme pe benzină și motorină plus câteva hibrid, însă luăm startul pe care, după semnalele lansate de Comisia Europeană, este esențial pentru multe investiții viitoare”, a mai arătat edilul. În mod cert, obiectivul proiectului este acela de a crește numărul utilizatorilor de automobile electrice și hybrid și de a dezvolta infrastructura necesară alimentării acestora. Direcția e de a încuraja dezvoltarea traficului rutier electric și va duce la îmbunătățirea calității mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. De departe cea mai importantă susținere pentru asemenea programe investiționale o constituie faptul că nu implică vreo cofinanțare din partea conducerilor locale, deci efortul este lor e unul birocratic și de implementare. În rest, totul vine de la UE.
CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…
Vorbesc cârcotașii că un personaj din zonă, ajuns, cum se spune cu sacii în căruță,…
Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…
Catedrala Națională va fi sfințită duminică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I al…
Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…
O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de sărbătorile de…