Politica si administratie

Bugetarii mai au un an să frece menta. Lefurile angajaților de la stat, în funcție de performanță

Noua lege a salarizării va stabili grile unice de salarizare pentru an­ga­jații statului, dar și o componentă care va ține cont de performanța fie­căruia dintre cei peste 1,3 milioane de salariați.

O parte fixă și una variabilă
„Ne dorim să avem o lege care să aducă claritate, iar pentru muncă egală plata să fie egală. Legea trebuie să aibă un mecanism de limitare a mo­di­fi­că­rilor ad-hoc. Va fi introdus un spor lunar care va încuraja performanţa. Rolul nostru este să venim cu politici active pentru forţa calificată de muncă”,
a afirmat ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, scrie adevarul.ro.
Legea salarizării propune ca pos­turile să fie ierarhizate pe o scară de la 1 la 12, unde 1 este atribuit paznicului, iar 12 – președintelui ţării. La gradul 4 se încadrează, de exemplu, poliţistul local, economistul şi asistentul ma­ternal, cu studii medii sau superioare. La nivelul 7 găsim inspectori vamali, lectori universitari şi criminaliştii. În funcţie de grad va fi calculat salariul bu­getarilor, care va avea o parte fixă și una variabilă, în funcție de perfor­manță. „Este foarte importantă per­for­manţa în administraţia centrală şi lo­cală. Îmi doresc să avem o lege a salarizării cât mai simplă, clară, dar care să-i stimuleze pe cei care mun­cesc”, a declarat Simona Bucura – Oprescu, ministrul Muncii, potrivit Observator News.

Primarii nu vor mai stabili ei salariile
Legea implică faptul că profesorii ar putea beneficia de un salariu mai ge­neros în cazul în care elevii lor obțin ca­lificări la olimpiade, în timp ce inspec­torii antifraudă vor fi remunerați în funcție de sancțiunile aplicate și ne­regulile identificate.
Un informatician cu experiență la o pri­mărie câștigă 6.000 de lei în medie, iar în sectorul privat salariul este mai mare de două ori. Conform unei noi legi, IT-știi din administrația publică ar putea câștiga la fel de mult, cu condiția să primească responsabilități supli­men­tare și în funcție de complexitatea muncii, nivelul educației și perfor­manță. Salariile angajaților din admi­nis­trațiile locale vor cunoaște o mo­di­ficare semnificativă, însă de acum înainte, acestea nu vor mai fi stabilite de primari sau președinți de consilii ju­dețene, ci vor fi reglementate de către Ministerul Muncii. Peste 50 de tipuri de sporuri, pe care bugetarii le primesc în prezent, sunt susceptibile să fie eli­minate. (A.N.)

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura