Bugetul pentru Programul Rabla Plus 2024 a fost adoptat. Administrația din Ghelari vrea să-și încerce norocul
Magdalena Șerban
Rabla Plus – programul prin care sunt finanțate autoturisme prietenoase cu mediul, fie electrice, fie plug-in hibrid, are un buget record, respectiv un miliard de lei pentru anul 2024. Primarului din Ghelari îi cam trage cu ochiul, așa că vrea să-l acceseze.
O șansă
„Vrem și noi să luăm o Dacia Spring din banii puși la dispoziție de Administrația Fondului pentru Mediu, adică o mașină electrică. Am discutat deja pe tema aceasta cu un consultant și ne dorim să profităm de această oportunitate. Și așa, ce greu e să cumperi o mașină din bugetul local, neavând unul mare, ci cât să ne ajungă penru asigurarea cofinanțărilor la proiecte, a cheltuielilor neeligibile și obținerea avizelor plus altele ce ne trebuie pentru a depune cereri de finanțare pe axele europene și guvernamentale. Am estimat că folosind o mașină electrică, o să avem cheltuieli mai mici cu întreținerea ei, în special atunci când are nevoie de service. Fiind și nouă, clar că și întreținerea nu va face probleme. Și să nu uităm că spre asta se cam îndreaptă viitorul. Încet, încet, mașinile clasice pierd teren”, a transmis Iancu Emerson Toma (foto), primarul din Ghelari. Reamintim că instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale beneficiază de ecotichet la achiziţionarea unui autovehicul nou, fără a fi obligate să predea spre casare unul uzat. La Rabla Plus, valoarea ecotichetului a fost redusă de la 51.000 de lei, adică puţin peste 10.000 de euro, la 25.500 de lei, adică în jur de 5.000 de euro. Pentru maşinile electrice hibrid, ecotichetul va fi de doar 13.000 de lei, tot la jumătate faţă de anul trecut. O altă schimbare pentru anul curent este aceea că nu se mai acordă ecotichete pentru maşini mai scumpe de 70.000 de euro, în condițiile în care, până acum, pragul era 75.000 de euro.