Canalul Corint arată impresionant – 6 km săpați în piatră pentru a uni două mări. Află-i povestea!
Canalul Corint a fost construit la finalul secolului XIX, delimitează Peloponezul de restul teritoriului grecesc și face legătura între Marea Ionică și Marea Egee. Are o lungime de peste 6.000 de metri și duce la o scurtare a drumului vaselor cu 400 de km (asta dacă-l pot traversa, fiind suficient de suple), scrie cunoastelumea.ro.
Teren deosebit de dificil
Canalul Corint a fost finalizat în anul 1893, iar construcția sa a durat 12 ani. Proiectul realizării sale datează dintr-o epocă situată cu mult înaintea erei noastre, din secolul VII, pe vremea tiranului Periander. Dar grecii acelor vremuri nu s-au încumetat la o asemenea lucrare, conștienți fiind că puterile lor ar fi fost depășite în confruntarea cu terenul deosebit de dificil. Demetrius I, diadoh macedonean, a plănuit, la rândul său, să realizeze canalul, dar în urma unor calcule a apărut ideea, evident eronată, că materializarea proiectului ar fi dus la cumplite revărsări de ape. Următorul care a avut intenții de realizare a canalului a fost Iulius Caesar…
Inspirați de egipteni
În vremea împăratului Nero chiar au început lucrările. Însuși împăratul a efectuat primele lovituri de sapă (una confecționată din argint, se spune). Atunci s-au săpat șanțuri late, la ambele extremități ale viitorului canal și au fost realizate puțuri, pentru a se stabili ce fel de roci urmau a fi dislocate. Sfârșitul vieții împăratului Nero a determinat încetarea lucrărilor; dar actualul canal se află exact pe amplasamentul stabilit atunci, în secolul I e.n. Grecii s-au ambiționat să realizeze canalul Corint după ce a fost dat în exploatare canalul Suez (egiptenii au fost, și cu alte ocazii, o sursă de inspirație pentru ei). Urma ca lucrarea de excavare a pământului să fie realizată de către o întreprindere din Franța, dar dificultățile antreprenorului au dus la stoparea activității. Părea că lucrările la canal nu vor mai fi isprăvite. În cele din urmă, complexa lucrare a fost preluată de către o firmă băștinașă și, sub coordonarea a doi arhitecți maghiari care participaseră anterior la proiectul canalului Panama, canalul Corint a fost terminat. Este o realizare tehnică de excepție a acelor vremuri. Aspectul său frapează prin îngustime. Lățimea redusă, de doar 21-25 de metri și adâncimea nu prea mare, de 8 metri, fac imposibilă traversarea sa de către vasele de mare tonaj. Din punct de vedere turistic, Canalul Corint rămâne însă un punct de tranzit și un punct de atracție important, prin aspectul său neobișnuit!