Cardurile sociale din programul „Sprijin pentru România”, alimentate cu bani
Magdalena Șerban
A treia tranșă de bani din 2023 intră, în această perioadă, pe cardurile sociale distribuite prin programul „Sprijin pentru România”. Tichetul pe suport electronic, cu o valabilitate de 12 luni, are o valoare de 250 de lei și poate fi folosit pentru a cumpăra alimente, precum și pentru a putea achita mesele calde, la restaurant sau în alte locuri în care se poate beneficia de acest serviciu.
Pentru nevoi reale
Românii din categoriile vulnerabile (aproape 2,4 milioane) vor primi pe parcursul acestui an şase vouchere de alimente (distribuite o dată la două luni), măsura de acordare a sprijinului material fiind prelungită până la 31 decembrie 2023. Conform legii, pentru beneficiarii nou-introduși cu ocazia actualizării listelor pentru 2023 și pentru care vor fi eliberate noi suporturi electronice, distribuirea și alimentarea cardurilor nou-emise pot fi efectuate până la 31 martie 2024. În baza datelor înregistrate, până în prezent, 14 persoane aparținând celor trei categorii de grupuri vulnerabile vizate au depus cereri la Direcția de Asistență Socială Deva (DAS) pentru acordarea acestor tichete sociale. Reamintim faptul că trei dintre categoriile de beneficiari trebuie să solicite acordarea ajutorului, prin depunerea unei cereri scrise și a unei declarații pe propria răspundere la DAS Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1), astfel:
1. familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei și care nu beneficiază de alocație pentru susținerea familiei sau ajutor social;
2. familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei și care nu beneficiază de alocație pentru susținerea familiei sau ajutor social;
3. persoanele fără adăpost.
Cererile și declarația pe propria răspundere vor fi însoțite de următoarele documente: adeverință/cupon privind veniturile realizate de membrii familiei în luna anterioară depunerii cererii, copie după actele de identitate ale tuturor membrilor familiei, copie după certificatul de căsătorie/sentința de divorț (după caz), copie după hotărârea de plasament/tutelă (unde este cazul), copie după certificatul de încadrare în grad de handicap (unde este cazul).
Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0799.992.311 sau 0254.218.030 / Tasta 1 (Serviciul Evidență și Plată Beneficii de Asistență Socială), de luni până joi – între orele 8:00-11:00 și 14:00-16:00 sau vineri – între orele 8:00-11:00.