Ce rămâne dintr-un Bac?
Am mai vorbit despre examenul de bacalaureat, pe când se făceau repetiţii. Acum, absolvenţii sunt în plin examen şi le doresc să treacă victorioşi peste această probă cu aromă de maturitate. Sar peste scandalul iscat de mizeriile scoase la iveală la un liceu din Capitală, produs românesc sută la sută, construit din corupţie şi lăcomie.
Ceea ce aş vrea să punctez, ca opinie strict personală, este legat de insistenţa cu care subiectele de Bac la română propun o examinare prea puţin orientată spre inteligenţa elevului, prea lipită de memorarea unor noţiuni şi clasificări relativ inutile odată trecut acest examen. Făceam comparaţie data trecută cu bacalaureatul francez, care se apropie cel mai mult de felul în care înţeleg eu că ar fi folositor absolvenţilor, mizând covârşitor pe puterea de analiză şi sinteză a elevului.
Ca exemplu, un subiect francez, pe filiera tehnologică, propune o temă mare, „scriitura poetică şi căutarea sensului, din Evul Mediu în zilele noastre”, cu patru texte din Gautier, Max Jacob, Bousquet şi o scrisoare a lui Van Gogh. Cerinţele sunt să se identifice spaţiul intim comun primelor trei texte, ce impresie, agreabilă sau dezagreabilă, poate fi asociată spaţiului corespunzător fiecărui text şi, la alegere, de exemplu, un comentariu la un text, în care candidatul să găsească elemente simple legate de personaje, decor, senzaţii, folosirea umorului şi imaginaţiei poetice. Un alt subiect la alegere propune, uimitor, elevului să compună un poem, în versuri sau proză, ca evocare, în registru personal, a camerei lui Van Gogh ce apare în textul propus.
În examenul românesc la română, filiera tehnologică, elevii au avut de realizat, la subiectul III, un eseu despre „tema şi viziunea despre lume” dintr-un text poetic aparţinând unuia dintre poeţii Tudor Arghezi, Lucian Blaga şi Ion Barbu, trei autori „fioros de analizat” chiar şi pentru un bun filolog, iar printre cerinţele de la subiectul I, cel legat de „perspectiva narativă” şi cel privitor la stil care cere „rolul verbelor la imperfect” mi se par puţin digerabile de absolvenţi care fac română, de obicei, tangenţial.
Nu ştiu cum e gândit acest examen şi nu-mi permit decât aceste observaţii personale, dar cred că dezvoltarea şi testarea capacităţii elevilor de a filtra inteligent texte literare ar fi de mai mare folos pe termen lung şi mai atractiv la învăţat.
Astazi vedem adevarul despre coruptie si de unde porneste ea , de la profesori la elevi ,asa se educa societatea viitoare ,asta e grav , de aceea o solutie pentru a scapa, este schimbarea legilor a educatiei dupa cele din Finlanda urgent !
Profesorele este sarac si gurita lui trebuie sa mestece ceva nu numai covrigelul de la pauza, elevul este indobitocit de mess si facebook , naspha frate,acu s-a facut un act de bunatate , sa ia toata lumea bacul , iar daca totusi mai sunt dobitoci care nu-l iau, o sa li se dea cate o bucata din bacul de la Calafat ca facusera pod in locul lui sa trecem la bulgari,cu praz, naspha frate,..
sa fie iar basescu de vina? nu cred;dar a avut mare dreptate acum cativa ani referitor la invatamantul romanesc;sa nu mai scriu si de cel din sanatate!si atunci ce facem?ce asteptam?imi aduc aminte ce a mai sarit nervos usl-ul dupa afirmatiile presedintelui;in concluzie cred ca:ASTA NI-E SOARTA!GREU DE …GUVERNAT
va rog sa ma scuzati dar cine na auzit de zdreanta cel cu ochi de faianta sau mama tara MAICA multi teau dusmanit ca estineam blagoslovi unde sapa sapa locu sare din pamint norocu ??????numai continu cuuuu???dar nu pot sadiscut cu un vorbitor de o liba in cazul in speta sa nu cunoasca o tira din inainte mergatori neamului sa nu auzi sau sa nu stiii cine a scris testament blesteme ectttt ce te legini codrule ploua ploua vreme de betie mormint de plumb ect huo huo pprometeu a trecut acceleratul maninc si pling si george nu mai vine imi exprim un regret pentru cei care au Picat dar va spun sincer eu vorbesc 7 limbi dar daca nu leas fi studiat literatra as fi nulitate poate va intrebati la cemi foloseste??da ok pling in slovaca ma rog in maghiara madisrez in rooma ma informez in franceza imi complettez informatiile in rusa acum la 57 de ani studiez Japoneza nu vad nici o problema cu bacuuul cine vrea se instrueste cine are bani sil cumpara cine e tare isi cumpara doctorat nu vad nici o problema in privinta bacului ori cum viltoare vieti va decide in final binainteles cu victime colaterale bauuuuuuuuuuuuuuui
@vasi_gheorghe_marin: felicitari pentru japoneza. Dar va lasa acolo la spital sa studiati?
marinele tata ai gresit , unde sapa sapa locul mai sare din pamant cate o grenada ramasa din al doilea razbel mondial,si scapa romanasul de greutati si nevoi, in rest , uai dekito yokata desu, arigato sayonara,..