Ce se întâmplă cu asociațiile de proprietari care rămân fără președinte
În Deva, mai multe Asociații de proprietari au ajuns să nu aibă conduceri, ceea ce creează problem cetățenilor. Unii dintre ei reclamă că riscă să le fie tăiate utilitățile, din cauză că nu are cine să facă plățile către operator. În aceste condiții, Direcția de Asistență Socială Deva a solicitat asociațiilor de proprietari din municipiul Deva actualizarea bazei de date, conform prevederilor legale.
„Potrivit Legii asociațiilor de proprietari, comitetul executiv – din care face parte și președintele – poate fi format doar din proprietari care sunt membri ai asociației, aleși de jumătate plus unu din numărul proprietarilor prezenți la adunarea generală. Membrii comitetului executiv (deci, și președintele) sunt aleși pe o perioadă de maximum 4 ani, cu posibilitatea prelungirii mandatului. Dacă mandatul președintelui asociației încetează înainte de termen – cum se întâmplă, de pildă, în cazul demisiei -comitetul executiv are obligația să convoace adunarea generală a proprietarilor pentru alegerea unui nou președinte, în termen de 5 zile de la luarea la cunoștință a demisiei, conform art. 56 alin. 2 din lege. În același timp, vechiul președinte are la dispoziție tot 5 zile de la încetarea mandatului pentru a transmite noului președinte documentele și bunurile asociației pe care le-a avut în administrare sau folosire”, informează Direcția de Asistență Socială Deva. (A.Năstase)