Şoferii care tranzitează Deva în această perioadă au de trecut adevărate obstacole. Şi asta, deoarece iarna a lăsat urme adânci în şoseaua de centură a oraşului. Dacă două din cele patru benzi sunt închise din cauza lucrărilor la reţeaua de canalizare, celelalte două sunt aproape impracticabile, din cauza gropilor din carosabil.
De vină sunt ceilalţi
Tronsonul din DN7, care străbate municipiul Deva, deşi este drum naţional, se află în administrarea primăriei. Acesta a fost asfaltat în vara anului 2009, iar de atunci, s-au mai executat doar cârpeli, acolo unde a fost cazul. În vara anului 2010, tot din cauza craterelor din asfalt, circulaţia a fost limitată pe unele porţiuni din centura Devei. Gropile formate în asfalt măsoară, în unele cazuri, chiar şi un metru lungime şi până la 25-30 de centimetri adâncime.
Cei care ar putea fi traşi la răspundere plasează pisica unul în curtea celuilalt. Deşi Primăria Deva este administratorul direct al acestui tronson din DN7, reprezentanţii instituţiei amintite ridică din umeri. „Deocamdată, nu putem interveni pe centura oraşului, deoarece se află în derulare lucrările de reabilitare a sistemului de alimentare cu apă şi canalizare al municipiului, finanţate prin Programul ISPA. Am înţeles că după finalizarea acestora, există o perioadă de câteva luni în care nu se pot face asfaltări, aceasta fiind un fel de probă pentru a testa rezistenţa conductelor. Dacă apar defecţiuni pe reţea, atunci ar însemna să spargem asfaltul proaspăt turnat. În ceea ce priveşte gropile, imediat ce vremea ne va permite, le vom repara temporar, până când vom putea începe asfaltarea întregului tronson”, a declarat Cosmin Costa, viceprimar al municipiului Deva.
„Gropile sunt ale lor”
Pe de altă parte, reprezentanţii SC Hidroconstrucţia SA, firma care execută lucrările din Programul ISPA, susţin că gropile formate în asfalt nu au nici cea mai mică legătură cu proiectul aflat în derulare. Şi asta, deoarece porţiunea pe care se intervine este închisă circulaţiei, iar repararea carosabilului este responsabilitatea constructorului, dar numai pe porţiunile unde s-a lucrat. „Noi nu avem nici o legătură cu gropile din DN7. Acestea nu se află pe sectoarele noastre, astfel încât nu avem nici o responsabilitate, nici pentru crearea şi nici repararea lor. Noi unde spargem, asfaltăm”, a declarat Ştefan Gerdanovici, reprezentantul Hidroconstrucţia SA, firma care execută lucrări incluse în Programul ISPA.
Deci, se poate spune că, deocamdată, această problemă se află în coadă de peşte. Până la rezolvarea situaţiei, şoferilor nu le rămâne decât să continue slalomul prin gropile de pe centura oraşului sau să aleagă rute ocolitoare.
Mai mulți bărbați din comuna Ilia, membri unei bande, au furat mai multe animale dintr-o…
Nu unul ci patru judecători de la ICCJ au judecat dosarul și au dat aceeași…
Șușotesc gurile rele prin târg că o duduie care le face viața grea salariaților săi…