Costă 200 miliarde de dolari
China are în plan să construiască o linie de tren de mare viteză care să se întindă pe 13.000 de kilometri şi să traverseze China continentală, apoi prin Siberia, în estul Rusiei, pe sub mare prin strâmtoarea Bering în Alaska, peste vârfurile stâncoase din Yukon, Canada, şi în Columbia Britanică, şi să ajungă în final în SUA.
Odată construită, chinezii ar putea extinde şi mai multe reţeaua lor de trenuri de mare viteză, ajungând până în fiecare colţ al SUA.
Costul unui semenea proiect este estimat la o sumă considerabilă, respectiv 200 de miliarde de dolari.
Acest plan nu este nou, informaţii privind construirea unei infrastructuri de 12.875 de kilometri pentru un tren de mare viteză au apărut în 2014, potrivit unui raport citat Beijing Times. Denumită linia China-Rusia-Canada-America, ruta traversează toate cele patru naţiuni, conectându-le pentru o creştere economică şi turistică.
De patru ori mai mare decât cel din Canalul Mânecii
Trecerea prin Strâmtoarea Bering va necesita realizarea unui tunel subacvatic de patru ori mai mare decât cel din Canalul Mânecii şi o tehnologie la un nivel mult mai ridicat.
În 2014, inginerii din China susţineau că se aflau deja în discuţii cu Rusia în legătură cu începerea proiectului, fiind încrezători că era fezabil cu tehnologia actuală.
Criticii proiectului susţin că este costisitor din punct de vedere economic, afirmând că aeronavele de pasageri şi de marfă reprezintă opţiuni mai ieftine şi mai puţin complexe.
China a aprobat în 2018 primul tren de mare viteză din lume pe o rută subacvatică. Trenul intern va leaga Ningbo, un oraş port de lângă Shanghai, de Zhoushan, un arhipelag de insule de pe coasta de est.
Acoperind 77 de kilometri de cale ferată construită aproape în întregime de la zero, ruta include o porţiune subacvatică de 16,2 kilometri. Va fi operată de un Maglev, un tren cu levitaţie magnetică care ajunge la viteze mari. Construcţia acestui proiect ambiţios este în prezent în plină desfăşurare.
SUA, în spatele Chinei în privinţa proiectelor de cale ferată
Deşi acest tunel subacvatic este semnificativ mai mic comparativ cu cel din Canalul Mânecii, adăugarea unui tren de mare viteză aduce noi provocări construcţiei.
Deşi se cunoaşte foarte puţin despre progresele de pe linia China-Rusia-Canada-America (unii susţin că a fost suspendat momentan), unele voci au afirmat că linia Ningbo-Zhoushan ar putea fi un test pentru un proiect mult mai mare.
În ceea ce priveşte SUA este în spatele Chinei în privinţa proiectelor de cale ferată. În 2020, guvernul SUA a aprobat totuşi o linie de cale ferată de 2.570 de kilometri care să lege Statele Unite şi Canada, din Alaska până în Alberta. Având un cost estimat de 22 de miliarde de dolari, linia reprezintă un salt important pentru reţeaua feroviară din SUA, care a rămas în urmă faţă de alte naţiuni, inclusiv Japonia.
Senatorul „resturilor” PNL, Călin Marian, își arogă merite nejustificate într-o investiție privată, iar primăria VEȚEL…
In prezent, la un cazino online mai poti juca si alte jocuri de noroc, nu…
STIMAȚI CONCETĂȚENI ROMÂNI Mă adresez fiecăruia dintre Domniile Voastre deoarece țara noastră, a fiecăruia în…