Colosseumul, „de vânzare”. La cât a fost evaluată cea mai cunoscută atracție turistică din Italia
Se estimează că „valoarea activelor sociale” produse de Colosseum ajunge la 79 de miliarde de euro. Suma uriașă a fost calculată prin adunarea prețului biletului pentru monument și a banilor pe care vizitatorii îi lasă în urmă după ce aceștia se relaxează și cu alte atracții din proximitatea Colosseumului.
Cel mai vizitat
Colosseumul este cel mai vizitat monument al Italiei și atrage anual 7 milioane de turiști (2019).În intervalul 2011-2016, a fost finanţată o restaurare de 25 de milioane de euro a monumentului.
Colosseumul ar putea aduce PIB-ului Italiei 1,4 miliarde euro pe an, potrivit analiștilor. Valoarea monumentului ajunge la zeci de miliarde de dolari. Potrivit unui raport, suma pe care cetățenii Romei sunt dispuși să o cheltuiască pentru a asigura continuitatea unui bun sau serviciu este de 90 de euro de persoană, în timp ce alți italieni ar plăti undeva la 50 de euro.
Italia, în topul destinațiilor pe care le preferă românii pentru vacanțe
Colosseumul rămâne cea mai vestită și mai mare arenă construită vreodată de romani. Cel care a cerut să fie construită a avut-o împăratul Nero, ca urmare a influenței majore pe care o aveau în acele timpuri luptele de gladiatori.
A fost nevoie de o cantitate enormă de materiale de construcție, zeci de mii de tone de marmură adusă din apropiere, din Tivoli și aproape 300 de tone de fier pentru a lega blocurile unul de celălalt. Ca un precedent la materialele prefabricate moderne, multe dintre părțile componente ale Coloseumului au fost construite în altă parte și aduse la locul construirii arenei pentru asamblare. Aceasta metodă a permis un ritm accelerat de lucru care a dus la construirea arenei în șapte ani.