Maximilian Gânju
Administraţiile publice locale din judeţ, Consiliul Judeţean Hunedoara ori instituţii de stat care sunt finanţate din banii publici, plătesc sume însemnate pentru publicarea diferitelor anunţuri informative sau articole de interes public în presă.
Nimic rău în toată această chestiune cât timp primeşti şi servicii de calitate, iar anunţurile şi articolele respective ajung sub ochii unui număr cât mai mare de cititori sau telespectatori. Problema este că mulţi bani publici au ajuns în conturile unor patroni media în baza prieteniei şi mai puţin pe criterii de calitate şi largă audienţă publică. De pildă, Consiliul Judeţean Hunedoara a alocat, în anul 2014, peste 1,37 milioane lei pentru publicitate în presa scrisă şi audio-vizuală. Cei mai mulţi bani s-au dat în dreptul unor contracte care s-au câştigat fie prin cerere de ofertă către o singură companie fie, prin licitaţii deschise.
Nici primăriile din Valea Jiului nu stau rău la acest capitol, iar cumpărarea de publicitatea în media a scos din bugetele acestor instituţii sume deloc de neglijat. Ca un exemplu, municipalitatea Petroşani a contractat, în anul 2014, servicii de publicitate în presă (scrisă ori audio-video), prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, de 271.000 de lei.
Frumoasă foc, dar cam tută! Gurile rele din sudul județului nostru spun că un ales…
Peste 100.000 de români s-au adunat, ieri, în Piața Universității. Oamenii au scandat „Libertate” și…
Alexia Crina în vârstă de 15 ani, sportivă la Clubul Kempo Lupeni Pentru că a…
Adrian T., din municipiul Vulcan, recidivist Pentru că riscă să ajungă iarăși în pușcărie pentru…
Un incendiu s-a pornit la o gospodărie din satul Bucium din comuna Sântămăria Orlea, mai…
Tribunalul Hunedoara l-a condamnat pe tatăl agresor la o pedeapsă de 7 ani închisoare cu…