De curând, conducerea Muzeului Civilizaţiei Dacice şi Romane Deva (MCDR) a primit din partea Autorităţii Naţionale pentru Turism, vestea că situl Ulpia Traiana Sarmizegetusa şi-a adjudecat prima poziţie dintr-o listă exclusivistă de cinci obiective turistice, care desemnează cinci locaţii româneşti, selectate pentru a face parte dintr-un circuit european.
Un pas mare către… finanţare
Autoritatea Naţională pentru Turism, subordonată Ministerului Economiei, este membru în cadrul proiectului „Rute culturale în zona inferioară şi de mijloc a Dunării“, alături de organizaţii din Bulgaria,
Sarmizegetusa pe această listă foarte scurtă din România ne onorează. Am făcut astfel, un pas foarte important în ceea ce priveşte accesarea de fonduri europene. Am demarat o serie de discuţii cu reprezentanţi ai Ministerului Economiei, ai Autorităţii Naţionale pentru Turism şi odată cu obţinerea acestei clasificări, pot spune că suntem pregătiţi cu studii de fezabilitate şi cu documente, pentru a accesa bani de la Comisia Europeană, pentru proiectul nostru de anul trecut, privind restaurarea Capitoliului de la Ulpia Traiana Sarmizegetusa. Faptul că suntem un obiectiv foarte însemnat, făcând parte din această listă, ne va asigura un punctaj consistent. Avem astfel toate şansele să atragem bani pe Axa 5.1. – Restaurare Patrimoniu“, a precizat Liliana Ţolaş (foto), managerul MCDR Deva.
De ce Ulpia Traiana Sarmizegetusa
Pe lista destinată României, după Ulpia Traiana Sarmizegetusa se mai regăsesc, în ordine: Adamclisi, Histria, Apulum şi Roşia Montana. De asemenea, liste de către cinci obiective le-au fost atribuite şi Bulgariei, Croaţiei şi Serbiei, adică celorlalte ţări-partenere. „Cred că importanţa istorică a obiectivului Ulpia Traiana Sarmizegetusa şi implicarea colectivului nostru în acest demers au dus la selectarea noastră în lista celor cinci locaţii speciale. Am parcurs foarte multe etape şi am trimis foarte multe date, până să fim cuprinşi pe lista oferită de România către finanţator, în final, acesta selectând cele cinci obiective. Bineînţeles că ne-a ajutat mult şi activitatea intensă de promovare şi mediatizare a muzeului. Şanse cred că ar fi fost şi până acum, dar nu le-a folosit nimeni”, a mai precizat Liliana Ţolaş. De subliniat că o primă activitate de promovare va avea loc cu ocazia Târgului de Turism de la Berlin, desfăşurat în luna martie a acestui an. Motto-ul prezentării va fi „Ulpia Traiana a început istoria poporului român”.
Frumoasă foc, dar cam tută! Gurile rele din sudul județului nostru spun că un ales…
Peste 100.000 de români s-au adunat, ieri, în Piața Universității. Oamenii au scandat „Libertate” și…
Alexia Crina în vârstă de 15 ani, sportivă la Clubul Kempo Lupeni Pentru că a…
Adrian T., din municipiul Vulcan, recidivist Pentru că riscă să ajungă iarăși în pușcărie pentru…
Un incendiu s-a pornit la o gospodărie din satul Bucium din comuna Sântămăria Orlea, mai…
Tribunalul Hunedoara l-a condamnat pe tatăl agresor la o pedeapsă de 7 ani închisoare cu…