Salonul Editurilor Hunedorene, deschis la Deva Mall, mi-a prilejuit vreo două ore de plimbat, răsfoit, cumpărat cărţi la preţuri într-adevăr atractive – mai precis, cu reduceri de până la 25 la sută! (lăudabilă în acest sens iniţiativa organizatorilor). Între cărţile cumpărate, se numără un volum al lui Umberto Eco, „Cum ne construim duşmanul”. Cartea este de fapt o colecţie de conferinţe pe domenii diverse, toate fiind conectate prin temă.
De-a lungul timpului, fiecare şi-a construit, la nivel naţional sau global, duşmanul său. Existăm prin raportare la alţii, dar şi în raport cu duşmanul, este una dintre concluziile lui Umberto Eco, prezentată încă de la începutul cărţii. Evreii, maurii pentru spanioli sau creştinii pentru musulmani au reprezentat alteritatea ameninţătoare, reală, imaginată sau construită. La scară mică, acest rol l-au jucat „teroriştii” din timpul evenimentelor din decembrie 1989, ameninţători, dar şi unificatori. Teroriştii au legitimat ascensiunea unei anumite facţiuni politice, au distras atenţia de la ceea ce se întâmpla în spatele uşilor închise spre mult mai spectaculoasele lupte de stradă.
Au urmat, pe diverse paliere şi cu diverse amplitudini, demonstranţii din Piaţa Universităţii, ungurii sau „cei 322” – duşmani construiţi, care trebuia să solidarizeze cetăţenii cu un anumit scop şi în favoarea unui anumit grup de interese. Sau împotriva lui.
Întâmplarea face să traversăm o perioadă dificilă şi din punct de vedere al perceperii noastre de către alţii, ca ţară şi ca popor. Ratarea acceptării României în spaţiul Schengen are o mare legătură cu lobby-ul practicat direct şi indirect, ca şi cu politica noastră externă. Franţa şi iată, Norvegia ne etichetează extrem de dur, inducând deliberat confuzii romi – români (deşi din punct de vedere al cetăţeniei, romii sunt români, aici nu trebuie să ne ascundem…) sau acuzându-ne de practici medievale stranii.
Asemeni lui Umberto Eco, avem şi noi (încă) specialişti în comunicare şi imagine, care pot formula strategii de răspuns, altele decât sfânta mânie populară sau ţâfnoşenia politicianist-populist-naţionalistă.
Citind cartea recomandată, aveţi cel puţin şansa să înţelegeţi mai clar ce se întâmplă. Evident, cei care înţeleg.
CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…
Vorbesc cârcotașii că un personaj din zonă, ajuns, cum se spune cu sacii în căruță,…
Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…
Catedrala Națională va fi sfințită duminică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I al…
Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…
O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de sărbătorile de…
View Comments
Am inteles ....!!!!
S-auzim numai de bine, pe luni!
De obicei, Mall-ul are reduceri mari de pret, insa acestea sunt reduceri dintr-un pret care deja e umflat pana la nesimtire. Asadar, cu tot cu reducerile de peste 30%, produsele sunt mai scumpe decat in alte magazine mai mici - simple trucuri de advertising :)
Ce carti citeste seful tau de la PNL ,se stie ca esti membru PNL , CRIN ANTONESCU ,nu ma refer la cartile de poker pe care le citeste des
Strict pt. Atat.ro
Atentie, nu este vorba despre carti vandute la Mall, ci carti vandute la Salonul Editurilor Hunedorene, care dintr-o intamplare a ajuns la intr-un spatiu inchiriat la Mall. Reducerea s-a facut de catre editura, in raport cu pretul initial de catalog. In afara Salonului..., care a tinut doar 3 zile, Mall-ul din Deva nu ofera spre vanzare carti (si cu atat mai putin carti ale lui Umberto Eco!), deci nu a fost truc de advertising.