Sport

Dacia va participa la raliul Paris-Dakar. La volan va fi multiplul campion la raliu Sebastien Loeb

Marca Dacia a anunţat că va parti­cipa, în calitate de constructor, la ediţia din 2025 a raliului Paris-Dakar cu un prototip care va funcţiona pe bază de combustibili sintetici produşi de gigantul saudit Aramco şi la volanul căruia va fi multiplul campion la raliu Sebastien Loeb, transmit Reuters şi AFP.

Vânzări foarte bune
Sebastien Loeb şi pilotul spaniol Cristina Gutierrez Herrero vor începe să concureze pentru Dacia în 2024, în fazele de teste pentru raliul Maroc. Cele două prototipuri, care vor fi pregătite de echipa ProDrive, ar urma să fie dez­văluite la începutul lui 2024, scrie Agerpres. Cu Dacia, „planul este de a participa la campionatul de raliu 2025-2026, este important pentru a pro­gre­sa”, a precizat Sebastien Loeb, 49 de ani. „Este mentorul meu. Ne înţelegem foar­te bine, acest lucru este important pen­tru a dezvolta maşina”, a spus şi Cristina Gutiérrez, 31 de ani, care a devenit prima femeie pilot din Spania care a terminat raliul Dakar în 2017. Dacia, care înregistrează vânzări foarte bune cu automobilele sale cu preţuri atractive, vrea să îşi promoveze noua sa identitate „offroad” pe pistele din Dakar. În paralel, marca românească va lansa un SUV mai mare şi mai elegant decât actualul Duster, denumit Bigster, gândit special pentru a seduce clientela mai înstărită din Germania sau Marea Britanie.

Nu vrea pe locul 5 su 6
Dacia va avea mijloacele necesare în cursa Paris-Dakar şi „nu vrea să ter­mine pe locul cinci sau şase”, a subliniat directorul de la Dacia, Denis Le Vot, cu prilejul unei conferinţe de presă organizate la Saint-Denis, în apropiere de Paris. Grupul auto francez Renault (proprietarul Dacia), gigantul saudit Aramco şi constructorul auto chinez Geely şi-au unit forţele într-o companie care va produce motoare cu combustie internă precum şi motoare hibride. Această divizie a fost separată de grupul Renault pe măsură ce grupul francez se concentrează pe tranziţia la vehiculele electrice. Combustibilii sin­tetici pe care Dacia îi va utiliza sunt realizaţi prin combinarea hidrogenului produs pe bază de energie regenerabilă cu CO2 captat, rezultatul fiind un com­bustibil cu un nivel redus de carbon, a precizat Dacia. „Dakar este prin natura sa un laborator de tehnologie. El devine şi un laborator pentru mobilitatea cu emisii reduse de carbon. Nu ne-am fi dus la Dakar fără combustibil sintetic”, a precizat Denis Le Vot.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura