Adriana Năstase
Nu îi vedeți la intervenții, însă de la ei pleacă toate operațiunile de salvare a semenilor, a necuvântătoarelor sau a bunurilor voastre materiale.
Ionuț (foto) este unul dintre „pompierii de la 112” și dacă astăzi ați avut nevoie de ajutorul nostru, probabil el este cel care v-a răspuns apelului.
În fiecare tură de serviciu, care durează 12 ore, Ionuț preia telefonic zeci de situații de urgență care, vrând – nevrând, își lasă amprenta și asupra sufletului său. Sistemul 112 funcționează la noi de 19 ani.
Adrenalina, la cote maxime
„Suntem și noi oameni. Nu suntem roboți. Chiar dacă nu lăsăm să se vadă, suferința victimelor, tragediile ne marchează. Stăm cu sufletul la gură în așteptarea informațiilor de la fața locului, după ce echipajele operative ajung acolo unde sunt solicitate. Și de cele mai multe ori, chiar și după ce ieșim din tură, ne gândim la cazurile pe care le-am avut.
Este greu să uiți ce stare îți transmite o persoană aflată în necaz, în pericol, o mamă disperată sau martorii unor accidente rutiere cu victime. Zilnic, fiecare apel are o doză de dramatism și asta te tulbură pentru mult timp… Adrenalina atinge în fiecare minut cote maxime.
Uneori nu am timp să-mi mănânc sandwich-ul ori să-mi sun soția, să întreb ce face Octavia, fetița mea de doi anișori. Dar totul se compensează. Atunci când o viață este salvată, simt că am contribuit și eu cu ceva. Iar bucuria aceea imensă a unei situații dramatice rezolvate cu brio, îmi dă impulsul de a mă mobiliza, cu toată atenția și înțelepciunea de care dispun pentru fiecare nouă provocare”, spune Ionuț.
Modalitatea de procesare a unui caz
Un cetăţean apelează 112 pentru a semnala un accident de circulaţie grav, soldat cu victime omeneşti: -sistemul identifică numărul de telefon al persoanei care a semnalat cazul; -se determină numele şi adresa abonatului postului telefonic prin căutare automată în baza de date (la fel se procedează şi în ţările Uniunii Europene, S.U.A. şi Canada, fiind o măsură necesară pentru aflarea veridicităţii apelului); -operatorul cere apelantului date despre natura cazului;-se transmit toate datele la dispeceratele Poliţiei, Ambulanţei şi Pompierilor, în funcţie de natura cazului (aceasta operaţiune se realizează în 2-3 secunde); -dispecerii stabilesc rapid mijloacele de intervenţie care participă la soluţionarea cazului, având la dispoziţie aplicaţia AVL (Localizare Automată a Vehiculelor); -pe hartă se afişează conexiunea caz – mijloace de intervenţie.
Există toate premisele ca prin utilizarea eficientă a resurselor materiale şi umane implicate în rezolvarea urgenţelor să se micşoreze considerabil timpul de intervenţie. Acest lucru este posibil şi datorită unicităţii numărului şi prin transferul simultan al datelor către agenţiile de urgenţă. Convorbirile efectuate în sistemul 112 sunt înregistrate. Determinarea automată a numărului şi locaţiei urgenţelor permite identificarea apelurilor false şi/sau injurioase. Apelul la numărul unic 112 este universal şi gratuit şi poate fi apelat din orice reţea de telefonie fixă sau mobilă. Abonaţii care apelează 112 nu plătesc sume suplimentare la factura telefonică.
Dacă sunaţi la 112 trebuie să anunţaţi următoarele:
Operatorul evaluează urgenţa apelantului în funcţie de informaţiile primite şi transmite aceste informaţii la agenţia/agenţiile de urgenţă abilitate în rezolvarea cazului respectiv. Dacă este nevoie de intervenţia tuturor agenţiilor, datele preliminare ale cazului sunt transmise simultan, în maximum 2-3 secunde. După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legătură cu agenţia de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări. Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi calmi şi răspundeţi la toate întrebările; nu închideţi până când nu vi se spune.
CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…
Vorbesc cârcotașii că un personaj din zonă, ajuns, cum se spune cu sacii în căruță,…
Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…
Catedrala Națională va fi sfințită duminică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I al…
Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…
O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de sărbătorile de…