E.ON lansează chatbotul IOANA
E.ON România împreună cu DRUID, companie specializată în tehnologie conversaţională, anunţă lansarea chatbotului Ioana, soluţie care să ofere mai multe opţiuni de interacţiune digitală cu clienţii, cum ar fi contractarea online a diferitelor tipuri de servicii oferite de E.ON, comunicarea şi preluarea informaţiilor pentru a obţine rapoarte personalizate, generarea de alerte referitoare la serviciile companiei.
Proiectul, care a fost implementat de Inform Lykos, a urmărit şi simplificarea accesului la informaţii existente în diverse platforme interne, astfel încât contractarea serviciilor să fie posibilă fără deplasarea fizică la magazinele E.ON pentru activarea contractelor.
IOANA este găzduită în portalul E.ON, la adresa https://www.eon.ro/myline/login, comunicând permanent cu platformele interne – aplicaţia E.ON Myline, aplicaţia de relaţii cu clienţii MS Dynamics 365 şi cu aplicaţia internă de document management. Astfel, IOANA poate accesa toate informaţiile şi istoricul clienţilor şi completează direct în sistemele interne datele despre clienţii nou contractaţi.
Pentru clienţii existenţi, IOANA oferă multiple opţiuni: contractare de servicii şi produse noi, administrare de cont. Pentru contractarea unui serviciu nou, cum ar fi un contract nou de gaze şi/sau electricitate într-o locaţie nouă faţă de cea existentă, IOANA cere doar confirmarea că datele de identificare pe care le ştie sunt cele reale, apoi oferă variantele de servicii.
Pentru clienţii noi, IOANA oferă informaţii despre serviciile E.ON. După alegerea serviciului dorit, IOANA ghidează utilizatorul prin toti paşii necesari unei înrolări complet digitalizate: solicită o poză cu buletinul, ultima factură de utilităţi şi contractul de proprietate, completează automat informaţiile de pe buletin şi factura de utilităţi şi cere confirmarea utilizatorului că informaţiile preluate sunt corecte. Integrarea între IOANA şi aplicaţia de document management permite salvarea tuturor informaţiilor despre client într-un dosar virtual al clientului, unul dintre beneficiile majore ale soluţiei.
(Silvia Pandrea, specialist Comunicare Externă)