ActualitateComunitateFlash

Explicație juridică, utilă pentru toți pensionarii: Cum poți contesta recalcularea pensiei, chiar dacă a expirat termenul de 45 de zile

Mulți pensionari au sesizat erori la re­cal­cularea pensiilor și acum se tem că ter­me­nul de 45 de zile în care pot contesta de­cizia in instanță ar putea expira înainte de a primi o revizuire din partea casei de pensii.

La toate deciziile
STIRIPESURSE.RO vă oferă o explicație juridică, care vă va demonstra că nu aveți de ce să vă faceți griji, iar dacă constatați erori la recalculare vă puteți adresa caselor de pensii sau instanțelor de judecată pentru că pen­sionarul poate cere oricând o decizie de revizuire a pensiei, chiar dacă au trecut cele 45 de zile. Un prim aspect foarte important: termenul de contestare de 45 de zile nu se referă doar la deciziile de recalculare care s-au comunicat în această perioadă conform legii, ci la toate deciziile emise de casele de pensii, respectiv: 1. Decizia de pensionare, 2. Decizia de recalculare, 3. Decizia de revizuire. Chiar dacă termenul inițial de 45 de zile expiră înainte ca pensionarul să fi primit o revizuire (după ce a semnalat casei de pensii o eroare) acesta are în continuare o cale le­gală de a-și apăra drepturile în instanță. Con­form art. 94 din noua Lege a pensiilor, pen­sio­narul poate solicita oricând o decizie de re­vizuire a pensiei sale, inclusiv după curgerea termenului de contestare în ins­tanță a recalculării primite în această pe­rioadă. Oricând ulterior, pensionarul poate formula la Casa de pensii o cerere de re­vi­zuire față de modul în care i-a fost re­cal­culată pensia. La această cerere de revizuire Casa de pensii este obligată să emită un alt act administrativ prin care: a) poate revizui recalcularea, b) poate refuza cererea. Acest act administrativ poate fi contestat în ins­tanță de pensionar în într-un nou termen de 45 de zile care curge de la primirea răs­pun­sului la cerere sa de revizuire a pensiei.

Înțelege dreptul tău la recalculare:
Conform Art. 94 alin. 1 din Legea nr. 360/2023, în situația în care, ulterior stabilirii și/sau plății drepturilor de pensie, se cons­tată diferențe între sumele stabilite și/sau plătite și cele legal cuvenite, casa teritorială de pensii operează, din oficiu sau la so­licitarea pensionarului, modificările ce se impun, prin decizie de revizuire.
Situațiile în care poți solicita recalcularea pensiei: Atunci când nu au fost luate în con­siderare situații cu privire la cuantumul ve­niturilor lunare, stagii de cotizare, perioade asi­milate, perioadele de activitate des­fășurate ­în grupe superioare, condiții deo­se­bite și speciale de muncă, sporurile cu ca­rac­ter permanent, precum și orice alte do­cu­mente relevante pentru recalcularea pensiei. În cazul în care există erori în calculul sau re­calcularea anterioară a pensiei, se va solicita verificarea și corectarea acestora, în con­for­mitate cu prevederile legale aplicabile. Ce­re­rea completată și documentele necesare pot fi depuse prin următoarele modalități: La sediul casei de pensii care a emis decizia de recalculare – Te poți prezenta personal la casa de pensii de care aparții pentru a de­pune cererea și documentele, Prin poștă – Cererea poate fi trimisă prin poștă, însoțită de documentele necesare, la adresa casei de pensii care a emis decizia de recalculare, Prin e-mail –cererea poate fi transmisă prin e-mail, însă acest lucru necesită o semnătură electronică calificată. (A.N.)

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura