Prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Moţii, Ţara de Piatră, organizaţie ce are în vedere finanţarea unor proiecte la nivel regional către entităţile componente, se doreşte exploatarea potenţialului turistic pe care Ţara Zarandului îl are din plin, vizându-se realizarea unei piste de biciclete pe traseul fostei căi ferate dintre municipiile Brad şi Deva. Vineri, la sediul administrativ din Brad a avut loc o întâlnire în acest sens.
„Recent, alături de colegii mei din localităţile vecine, precum comunele Vălişoara, Băiţa, Şoimuş şi municipiul Brad, dar şi doamna deputat Natalia Intotero, am avut o întrunire a cărei temă a fost propusă pentru prima dată în urmă cu patru ani, de către Grupul de Acţiune Locală Ţara Zarandului. E vorba de înfiinţarea unui traseu de biciclete ce poate constitui o oportunitate de dezvoltare a zonei Zarandului şi nu numai, prin realizarea unei piste dedicate pe traseul fostei căi ferate, cu ecartament normal, Brad-Deva. Consider că acest proiect poate beneficia de o serie de finanţări, iar prin faptul că primarii din zonă cunosc modul în care urmează să se configureze, există un sentiment de reuşită că se poate îndeplini această reconversie, care să ofere o utilitate pentru întreg teritoriul pe care se întinde fosta cale ferată.
Potrivit acestuia, programul de dezvoltare va cuprinde şi un centru de agrement şi instruire-perfecţionare pentru activităţi montane şi trasee de cicloturism/competiţii de maraton/promenadă. Printr-un astfel de demers se va asigura stimularea dezvoltării economice a întregului areal, implicând cazare şi alimentaţie cu specific local, ca la ţară, în zonele de agrement şi în localităţile învecinate, transport special pentru persoane şi/sau biciclete între punctele de încărcare/descărcare de pe traseu, închiriere, întreţinere şi reparaţii biciclete, ceea ce va duce la creşterea şi diversificarea ofertei pentru locuri de muncă. Activităţile constau în ciclism, alergare, căţărare, alte acţiuni cu specific montan, dar şi conexe (”Şcoala altfel”, recreere, trasee tematice, foişoare observaţie animale sălbatice, team building etc.).
De ce s-ar implementa o asemenea investiţie
„Aş vrea să amintesc, printre altele, că cererea pentru astfel de facilităţi este foarte mare, atât la nivel naţional, cât şi european, mai ales în ţările cu tradiţie în petrecerea vacanţelor active. Infrastructura rutieră (autostrada A1 şi şoseaua europeană E79 modernizată) permit acces foarte uşor şi rapid în zona descrisă. Cele două aeroporturi (Sibiu, aflat la 120 de kilometri, respectiv Timişoara la 150 de kilometri) cu acces imediat la autostradă până la Deva facilitează afluxul de turişti străini interesaţi, aşa că se vor putea organiza competiţii sportive cu participare internaţională (spre exemplu ”Maratonul aurului” între Cetatea Devei şi Muzeul Aurului din Brad). Nu în ultimul rând, fondurile necesare implementării proiectului sunt mult mai mici decât cele pentru reconstruirea căii ferate, iar beneficiile economice ar fi mult mai mari”, a mai arătat Călin Dud.
Şi totuşi, având în vedere condiţiile de accesare a finanţărilor nerambursabile europene, una de bază pentru a dezvolta un proiect este ca beneficiarul să deţină în proprietate/administrare sau folosinţă şi utilizare amplasamentul unde se va materializa programul, momentan acesta fiind aspectul major ce împiedică valorificarea oportunităţii. Însă acest aspect este rezolvabil, fiind deja înaintate adrese către autorităţile centrale.
CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…
Vorbesc cârcotașii că un personaj din zonă, ajuns, cum se spune cu sacii în căruță,…
Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…
Catedrala Națională va fi sfințită duminică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I al…
Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…
O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de sărbătorile de…