Grădiniţele şi drumurile, prioritare pentru administraţia din Uricani

Magdalena Şerban

Ordonanţa nr. 28 a devenit pilon de susţinere pentru multe proiecte investiţionale accesate de primarii din România. Fiecare şi-a prioritizat obiectivele a căror situaţie a fost considerată una şubredă sau stringentă. La Uricani, se vrea rezolvată problema funcţionării grădiniţelor în condiţii improprii, dar şi drumuri aliniate vremurilor în care trăim.
„Am depus un proiect pentru o grădiniţă nouă (cu o valoare de circa 3.000.000 de lei), care va deservi unui număr de 80 de preşcolari. Avem o grădiniţă funcţională, situată la parterul unei clădiri (Şcoala nr. 2), dar nu îndeplineşte condiţiile necesare, impuse de normele legislative. Spaţiile sunt mici şi e supraaglomerată, deci nu poate primi autorizaţie de funcţionare. Circuitele trebuie făcute separat, plus multe alte lucruri care se impun a fi modificate sau luate de la zero. Construcţia este prevăzută cu patru săli de clasă, grupuri sanitare şi mai are, bineînţeles, spaţii de joacă pentru cei mici. La nivel de oraş avem trei grădiniţe. Al doilea proiect cuprinde reabilitare şi modernizare de drumuri vicinale. Ele sunt pietruite şi vrem să le asfaltăm, estimând un necesar de 10.000.000 de lei. Al treilea proiect vizează reabilitarea unei grădiniţe mai vechi, Grădiniţa nr. 2, prin înlocuirea acoperişului, lucrări la partea de instalaţii sanitare, izolaţie termică, la partea de condiţii de siguranţă, pentru a obţine autorizaţie de la ISU. Să fim sinceri, foarte multe grădiniţe au primit autorizaţii de funcţionare date din milă, dar în realitate nu îndeplinesc nici măcar condiţiile minimale. Nu mai merge să ne minţim. Spre exemplu, de la ISU, grădiniţa nu are deloc autorizaţie şi nici nu putea să obţină în situaţia actuală, cea sanitară a fost primită, dar la limită”, a precizat Dănuţ Buhăescu (foto), edilul-şef al oraşului Uricani.
Primarul a mai amintit şi de alte investiţii pentru care a fost depusă solicitare de sprijin financiar pentru implementare. Una urmăreşte extinderea şi reabilitarea sistemului de iluminat public (aproximativ 5.000.000 de lei), iar alta vizează reabilitare de poduri şi podeţe (tot circa 5.000.000 de lei). Cheltuielile catalogate neeligibile plus cofinanţările vor fi suportate din bugetul local şi deja au fost prevăzute alocările aferente estimativului de lucrări din 2017.

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

LICITAŢIE

CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…

2 zile ago

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Vorbesc cârcotașii că un personaj din zo­nă, ajuns, cum se spu­ne cu sacii în căruță,…

2 zile ago

Bulina albă

Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…

2 zile ago

Când va fi SFINȚITĂ Catedrala Mântuirii Neamului: „Permanent deschisă închinătorilor”. Cât ne costă Catedrala

Catedrala Națională va fi sfințită du­mi­nică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecu­menic Bartolomeu I al…

2 zile ago

Bulina neagră

Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…

2 zile ago

Bătută măr de sărbătorile de iarnă

O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de săr­bătorile de…

2 zile ago