Magdalena Șerban
Vremurile se schimbă, tehnologia evoluează, iar prioritățile administrative trebuie să fie în ton cu posibilitățile de finanțare nerambursabilă de care se poate beneficia în urmărorii ani. La Gurasada, traiectoria investițională este clară.
Cumpătare
Reducerea consumului și a risipei de energie este din ce în ce mai importantă pentru UE. În 2007, liderii Uniunii au stabilit un obiectiv de reducere a consumului anual de energie cu 20 la sută până în 2020. În 2018, în pachetul „Energie curată pentru toți europenii”, s-a fixat un nou prag de diminuare cu cel puțin 32,5 la sută până în 2030. Eficiența energetică rămâne, prin urmare, o prioritate strategică pentru uniunea energetică, iar cadrul viitor de politici pentru perioada de după 2030 este în curs de dezbatere. “Pe fonduri de mediu avem depuse două proiecte care se află în procedură de evaluare. Unul ține de eficientizarea energetică a căminului cultural din Câmpuri Surduc și al doilea urmărește eficientizarea energetică a școlii primare și a grădiniței din aceeași localitate. De la izolații, acoperiș și până la tâmplărie PVC și sistem de încălzire, totul trebuie înlocuit conform cerințelor tehnică”, a anunțat Silviu Nan (foto), primarul din Gurasada.
Maşinile electrice câştigă teren
O altă direcție de finanțare spre care edilul își îndreaptă atenția este Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Proiectul României în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă cuprinde 107 investiţii în mai multe domenii şi 64 de reforme.
Țara noastră va primi ajutor financiar pentru finanţarea unor demersuri ambiţioase, obținându-se 80 de miliarde de euro în urma negocierilor cu Comisia Europeană, pe perioada 2021-2027. Gurasada vrea să fie parte din această strategie de dezvoltare. ,, Studiem să vedem pe ce segment se poate anticipa succesul accesării vreunei ramuri. Ne orientăm către stații de încărcare electrică, fiind condiționați în viitor de existența lor în raza noastră teritorială. Poate că acum nu sunt mașini electrice în comună, dar la cum se schimbă accentul de pe combustibil pe instrumente nepoluante, se vor modifica și regulile auto. Așa că mașinile electrice vor câștiga teren. Nici microbuz școlar nu putem primi în tranșa de înnoire a parcului auto central, dacă nu avem unde să-l încărcăm. Nu luăm în derâdere nici pistele de biciclete pe care le-am putea face cu sprijin de la UE. Fiind poziționați la șes, zona noastră permite crearea unor itinerarii turistice și de recreere. Totul trebuie cântărit foarte serios, deoarece trebuie să fim conștienți că unele cheltuieli nu sunt decontabile (prefezabilitatea, de exemplu, studiile de teren etc.) La fiecare componentă există parte eligibilă și parte neeligibilă. Așa a fost și prin Administrația Fondului de Mediu (AFM), dar și prin Program Operațional Infrastructură Mare (POIM), adică așa se practică peste tot. Deasta e neapărată nevoie de atenție și de niște calcule estimative și realiste. Să știm care ne va fi contribuția proprie, dacă ne permitem, dacă există riscuri, de unde alocăm și dacă impactul bugetar este decent. Însă cert e că nu vrem să ratăm oportunități europene. De nici un fel”, a concluzionat edilul.
CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…
Vorbesc cârcotașii că un personaj din zonă, ajuns, cum se spune cu sacii în căruță,…
Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…
Catedrala Națională va fi sfințită duminică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I al…
Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…
O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de sărbătorile de…