Actualitate

Hidrocentrale Haţeg, performanţă în paşi siguri

Magdalena Şerban

Ieri, la sediul Sucursalei Hidrocentrale Haţeg, în cadrul unei conferinţe de presă la care au participat conducerea locală, salariaţi, precum şi o serie de invitaţi, s-a făcut bilanţul primului proiect finanţat prin POSDRU, privind implementarea filosofiei îmbunătăţirii continue a proceselor în Hidroelectrica.

După exemplul japonez
Proiectul intitulat sugestiv “Formarea şi perfecţionarea personalului societăţii, în conformitate cu Strategia de dezvoltare a resurselor umane, bazată pe principiile îmbunătăţirii continue a întregii activităţi, în scopul creşterii capacităţii de adaptare a societăţii la mediul economic în schimbare” beneficiază de un buget total de 1.465.000 de lei, din care contribuţia Hidroelectrica reprezintă 600.000 de lei, iar valoarea nerambursabilă este de 865.000 de lei. Are ca scop schimbarea graduală de mentalitate, prin introducerea conceptului KAIZEN, ce vizează îmbunătăţirea continuă a performanţei proceselor în organizaţie, certificarea unui număr de specialişti pentru a continua formarea în îmbunătăţirea proceselor şi după finalizarea proiectului şi formarea a 17 la sută dintre angajaţi, în scopul îmbunătăţirii continue a activităţii lor.
Astfel, s-au pus bazele unui nucleu de specialişti şi manageri certificaţi de Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor (CNFPA), care să continue până în 2014 procesul de instruire a angajaţilor Hidroelectrica. Programul, cu o durată de implementare de 21 de luni, a generat anul trecut 120 de persoane instruite în filosofia îmbunătăţirii continue, dintre care 45 au urmat cursul de specialişti, iar dintre aceştia, 15 s-au calificat ca manageri. În primul trimestru al acestui an, programul de conştientizare la nivel central a cifrat 1.005 angajaţi instruiţi în tehnicile şi practicile îmbunătăţirii continue, la nivel local (sucursala din Haţeg), totalul  salariaţilor instruiţi fiind de 74. “Este o cursă pe care am început-o în şapte, am continuat-o cu peste 17 la sută din angajaţii sucursalei, iar în câţiva ani, toţi angajaţii sucursalei vor intra în cursă”, a subliniat Adriana Otilia Tămăşilă, manager îmbunătăţire procese. La rândul său, inginerul Petrişor Gheorghiţă, directorul Sucursalei Hidrocentrale Haţeg, a subliniat că, de regulă, la asemenea proiecte, se fac mai mult cursuri teoretice, partea practică lăsând de dorit. Spre deosebire de celelalte, acest curs are, în schimb, partea practică bine pusă la punct. Poate de aceea, nu puţine sunt exemplele de companii care îşi desfăşoară activitatea în România, aplicând filosofia Kaizen”, a precizat directorul Hidrocentrale Haţeg.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura