Magdalena Șerban
Primarul din Balșa, Traian Felician Jude (foto), face un apel ca cetățenii care se încadrează în beneficiile Legii fondului funciar nr. 18/1991, modificată prin Legea nr. 123/2023, să se grăbească cu depunerea cererilor. Termenul limită, susține edilul, până la care se pot depune este 18 noiembrie 2023.
Făcută pentru oameni și în interesul lor
Orice edil care conduce o comunitate cu sate ce nu au fost cooperativizate, așa cum sunt cele din Balșa, salută modificările legislative privind fondul funciar. „Legea spune că sunt eligibili deținătorii sau moștenitorii acestora, care nu s-au înscris în cooperativa agricolă de producție, nu au predat sau nu li s-au preluat la stat terenurile prin acte translative de proprietate. Ei pot solicita, la cerere, comisiei județene, emiterea titlului de proprietate. Dar doar dacă figurează cu terenul în registrele agricole sau registrele cadastrale și în evidențele fiscale; pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare; terenul nu face obiectul cererilor de reconstituire sau constituire a dreptului de proprietate de către alte persoane și nici nu s-a eliberat anterior titlu de proprietate cu privire la acesta. Pot depune cerere personal sau prin postă, cu confirmare de primire, pentru emiterea titlului de proprietate, la primăria în a carei rază teritorială se aflã terenul, în speță la noi, dacă aici se regăsește”, a anunțat primarul din Balșa, Traian Felician Jude. Edilul a mai transmis că pentru mai multe detalii, cei interesați sunt așteptați la sediul administrativ, pe toată durata programului de lucru sau pot suna la numărul de telefon 0254/648002 ori scrie pe e-mail: primaria.balsa@yahoo.com. Legat de documentele necesare, ele sunt în primul rând cererea solicitantului/solicitanților – (conform modelului tip, care se regăsește la sediul primariei), înregistrată la Primăria comunei Balșa, însoțită de copii de pe act/acte de identitate și acte de stare civilă – naștere, căsătorie (după caz). Dacă solicitantul formulează cererea în calitate de moștenitor, se vor depune acte de deces și certificat de moștenitor/de calitate succesorală. Mai trebuie memoriu tehnic, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI Hunedoara, prin care să se certifice că pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările si completările ulterioare. De asemenea, plan de amplasament și delimitare a imobilului, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă, de către o persoană autorizată de către ANCPI/ OCPI Hunedoara, adeverintă eliberată de administrația din Balșa, din care să rezulte suprafața înscrisă în Registrul Agricol /Registrul cadastral, plus certificat de atestare fiscală, eliberat tot de conducerea publică din Balșa. În situația în care terenul solicitat a făcut obiectul unei cauze pe rolul instanțelor de judecată, trebuie și o declarație pe proprie răspundere din partea solicitantului, din care să rezulte care este soluția rămasă definitivă. Reamintim că pentru ca problema proprietății terenurilor să fie rezolvată fără procese lungi și costisitoare, deputatul hunedorean Vetuța Stănescu a inițiat și a susținut proiectul de lege care permite emiterea titlurilor de proprietate și în zonele care nu au fost colectivizate, prin modificarea Legii Fondului funciar nr. 18/ 1991. Legea a fost promulgată de Președintele României și publicată în Monitorul Oficial nr. 419/ 2003.
Mai mulți bărbați din comuna Ilia, membri unei bande, au furat mai multe animale dintr-o…
Nu unul ci patru judecători de la ICCJ au judecat dosarul și au dat aceeași…
Șușotesc gurile rele prin târg că o duduie care le face viața grea salariaților săi…