Magdalena Șerban
Energiile verzi, nepoluante, par a fi viitorul în materie de mobilitate, iar unele primării fac un prim pas concret în această direcție. În acest context, conducerea comunei Vata de Jos a mai bifat o reușită, chiar zilele trecute. A obținut o finanțare în cuantum de 755.583,33 de lei, prin Administratia Fondului de Mediu (AFM) pentru realizarea a 5 stații de reîncărcare a vehiculelor electrice, cu câte două puncte de încărcare fiecare și o putere de minimum 50 kw.
Pentru azi și pentru mâine
„Având în vedere creșterea cererii pentru soluții de transport sustenabile și protejarea mediului înconjurător, considerăm că acest proiect reprezintă un pas esențial pentru viitorul nostru. Stațiile de reîncărcare vor fi amplasate strategic în locații ușor accesibile, facilitând astfel încurajarea utilizării mașinilor electrice și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Prin această inițiativă, ne dorim să contribuim la îmbunătățirea calității aerului și să ne alăturăm eforturilor globale de combatere a schimbărilor climatice. De asemenea, sperăm că prin acest proiect vom inspira și alte comunități să adopte soluții ecologice pentru un viitor mai durabil. Vă mulțumim tuturor pentru sprijinul vostru și vă asigurăm că vom continua să căutăm și să implementăm astfel de proiecte benefice pentru noi toți. Cu implicarea voastră, putem face o diferență reală în protejarea mediului și asigurarea unui viitor sustenabil pentru generațiile viitoare”, a afirmat primarul din Vața de Jos, Liviu Ioan Lință. În ciuda faptului că la ora actuală lumea e încă sceptică în ce privește utilitatea implementării stațiilor de încărcare electrică mai ales în mediul rural, viitorul va fi unul verde, iar cei care nu pun bazele în prezent vor avea de tras în anii ce urmează. De altfel, în condițiile în care guvernanții au ieșit la rampă cu ideea de a reînnoi parcul auto școlar din România, dotându-l cu microbuze electrice și arătându-se tranșanți legat de cei care nu dețin stații de încărcare, tot mai mulți edili optează pentru susținerea unor astfel de puncte verzi. Conform prevederilor, prin AFM se finanțează staţiile de reîncărcare formate din minimum două puncte alimentate de acelaşi punct de livrare din reţeaua publică de distribuţie, dintre care unul va permite încărcarea în curent continuu la o putere ≥ 50 kW şi celălalt va permite încărcarea în curent alternativ la o putere ≥ 22 kW a vehiculelor electrice. Ținând cont că Vața de Jos a fost repusă pe harta turistică prin investițiile majore care s-au realizat aici, revitalizându-se oferta stațiunii, cu siguranță că vizitatorii au nevoie de astfel de stații, unii conducând deja mașini electrice. Însă nici local lucrurile nu vor rămâne neschimbate, interesul pentru a înlocui autovehiculul vechi cu unul nou, nepoluant, fiind în creștere în rândul cetățenilor.