Încă un obstacol în fața demarării construcției lotului de autostradă cu tuneluri pentru urși
O nouă problemă. O pădure de 18 ha trebuie scoasă din fondul forestier și tăiată ca să poată începe lucrările în forță pe bucata lipsa din Autostrada Vestului, de nici 10 km, pe segmentul cu tuneluri pentru ursi, între Lugoj și Deva. Ce intervenții au făcut până acum firmele lui Umbrărescu, anunță Opinia Timișoarei.
Printr-un ordin de ministru
Parcă-i blestemat segmentul de nici 10 km rămas nefăcut pe Autostrada Vestului, între Lugoj și Deva. Lucrarea preluată de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu pentru a fi, în sfârșit, finalizată, aflată acum în proiectare, se lovește de o nouă chestiune birocratică ce trebuie rezolvată cât mai urgent. O suprafață de pădure de 18 hectare, aflată de-a lungul a 2 km din traseu, trebuie scoasă din fondul forestier și defrișată pe segmentul Margina – Holdea. Iar asta se poate face doar printr-un ordin de ministru. Până în acest moment, în paralel cu proiectarea fragmentului de autostradă care se încheie în această toamnă, muncitorii firmelor lui Umbrărescu au realizat decopertările pentru care nu aveau nevoie de autorizații speciale și așteaptă undă verde de la București să poată trece la defrișare. Lucrările în forță ar putea începe în noiembrie.
Două tuneluri de urși
Reamintim că în octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 de lei. În 5 decembrie s-a dat ordinul pentru începerea proiectării pentru care au fost alocate 9 luni. Finalizarea tronsonului lipsă din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul țării. Aceasta, în condițiile în care Drumul Național DN68A este cel mai tranzitat din zonă, mereu aglomerat, pe care șoferii de tiruri și camioane, respectiv cei de autoturisme îl folosesc deopotrivă. Noua bucată de autostradă va avea două ‘tuneluri pentru urși’, ce vor măsura, însumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale cu câte o cale de circulație pe fiecare, cu platformă de 11,25 m. Odată finalizat și acest tronson, vom putea merge neîntrerupt pe autostradă de la Timișoara până la Sibiu. (A.N.)