Informări cu fermierii hunedoreni înainte de depunerea Cererilor de Plată
Noul director executiv al Agenţeia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Hunedoara, Florin Bucurean, a demarat întâlnirile cu pentru informarea fermierilor în vederea depunerii Cererilor de Plată în anul 2025.
Informare, nu greșeli
Ieri, s-a dat startul acestor sesiuni, câteva zeci de fermieri fiind prezenți la întâlnirea cu cei de la APIA Hunedoara.
Problemele discutate au fost multe. Fiecare fermieri aproape are câte o nelămurire, iar angajații APIA Hunedoara i-au lămurit cum stă treaba cu noile prevederi legislative.
„Facem acest lucru, adică discutăm cu fermierii, astfel ca atunci când depun cererile de plată să fie totul în regulă. Vom merge apoi în fiecare UAT din județ pentru a informa fermierii hunedoreni”, a spus Florin Bucurean, directorul executiv al APIA Hunedoara.
„Depune la APIA Cererea de Plată în perioada 3 martie – 30 mai 2025! APIA, mereu alături de fermieri!”
Astfel, zilnic, începând de ieri și până în 16 martie 2025, Centrul județean și cele locale APIA vor organiza sesiuni de informare cu privire la:
• condițiile de acordare a intervențiilor/măsurilor/schemelor de sprijin în sectorul vegetal, zootehnic și a schemelor de sprijin compensatoriu de mediu și climă;
• noutățile legislative apărute în această Campanie;
• modul de completare corectă a Cererii de Plată în anul 2025 şi identificarea corectă a terenului agricol în aplicaţia geospațială AGI Online;
• documentele necesare la depunerea Cererii de plată în funcție de intervențiile/măsurile/schemele de sprijin solicitate;
• normele privind condiţionalitatea și informații referitoare la condiționalitatea socială.
Cine are responsabilitatea
În Campania 2025, fermierii vor putea depune Cererea de Plată în perioada 03 martie – 30 mai și fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.
În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online.
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată. (A.N.)