ActualitatePolitica si administratie

Informări cu fermierii hunedoreni înainte de depunerea Cererilor de Plată

Noul director executiv al Agenţeia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Hunedoara, Florin Bucurean, a demarat întâlnirile cu pentru informarea fermierilor în vederea depunerii Cererilor de Plată în anul 2025.

Informare, nu greșeli
Ieri, s-a dat startul acestor sesiuni, câteva zeci de fermieri fiind prezenți la întâlnirea cu cei de la APIA Hunedoara.
Problemele discutate au fost multe. Fiecare fermieri aproape are câte o ne­lă­murire, iar angajații APIA Hunedoara i-au lămurit cum stă treaba cu noile prevederi le­gislative.
„Facem acest lucru, adică discutăm cu fer­mierii, astfel ca atunci când depun ce­rerile de plată să fie totul în regulă. Vom merge apoi în fiecare UAT din județ pentru a informa fermierii hunedoreni”, a spus Florin Bucurean, directorul executiv al APIA Hunedoara.
„Depune la APIA Cererea de Plată în pe­rioada 3 martie – 30 mai 2025! APIA, me­reu alături de fermieri!”
Astfel, zilnic, începând de ieri și până în 16 martie 2025, Centrul județean și cele locale APIA vor organiza sesiuni de informare cu privire la:
• condițiile de acordare a interven­țiilor/măsurilor/schemelor de sprijin în sectorul vegetal, zootehnic și a schemelor de sprijin compensatoriu de mediu și climă;
• noutățile legislative apărute în această Campanie;
• modul de completare corectă a Cererii de Plată în anul 2025 şi identificarea co­rectă a terenului agricol în aplicaţia geo­spa­țială AGI Online;
• documentele necesare la depunerea Cererii de plată în funcție de interven­țiile/măsurile/schemele de sprijin solicitate;
• normele privind condiţionalitatea și in­for­mații referitoare la condiționalitatea so­cială.

Cine are responsabilitatea
În Campania 2025, fermierii vor putea de­pune Cererea de Plată în perioada 03 mar­tie – 30 mai și fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.
În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor pre­zenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcțio­narii APIA, în vederea completării decla­rației în aplicația dedicată sectorului zoo­tehnic, înainte de accesarea AGI Online.
Responsabilitatea privind legalitatea şi va­labilitatea documentelor aparţine fer­mie­rului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
Fermierii pot semna Cererile folosind și sem­nătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, tele­fo­nic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Ce­rerii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată. (A.N.)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura