Actualitate

Înșelătoria „Curierul” face tot mai multe victime

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) anunță că pri­mește tot mai multe notificări, mesaje și emailuri de la firmele de curierat sau de la poștă cu privire la folosirea numelor unor firme în campanii de frau­de, în condițiile în care cum­pă­ră­tu­rile online devin tot mai frecvente.

Colet fictiv
Conform specialiștilor DNSC, ata­ca­torii trimit mesaje text care par să pro­vină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare.
Mesajul conține un link care, odată accesat, direcționează victima către un site web fals, unde infractorii susțin că livrarea unui colet fictiv nu a putut fi efectuată și că acesta trebuie livrat din nou.
Pentru această nouă livrare, se so­licită plata unei presupuse taxe de li­vrare, prin intermediul Revolut. Aceas­tă plată va ajunge, în realitate, direct în conturile atacatorilor, scriu cei de la stiripesurse.ro.

DNSC prezintă câteva sfaturi pentru a nu cădea în capcana atacatorilor:
– Gândiți logic, citiți cu atenție când primiți un mesaj și nu acționați în grabă
– Nu faceți clic pe linkuri din mesaje text de la surse necunoscute. Nu ape­lați numere de telefon furnizate și nu răspundeți la astfel de mesaje sus­pecte
– Nu furnizați niciodată informații sen­sibile prin SMS
– Fiți atenți la mesajele text care vă soli­cită să acționați imediat sau să efectuați plăți în regim de urgență.
Victimele atacurilor de tip smishing sunt sfătuite să contacteze banca, în cazul în care au furnizat date de card sau de autentificare la cont sau dacă au efectuat o plată către atacatori, să no­tifice entitatea a cărei identitate a fost folosită și să raporteze incidentul la DNSC și la poliție. (A.N.)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura