Inspectorii de muncă ne învață cum să obținem adeverințele de vechime
Inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Hunedoara desfășoară, în perioada 11 octombrie -31 decembrie 2024, campania națională de informare și conștientizare a angajatorilor și salariaților cu privire la eliberarea adeverințelor de vechime.
Ce conține documentul
La încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate.
„Acest document aduce informații necesare despre perioada de activitate a salariatului, în cadrul angajatorului și cuprinde următoarele elemente: datele de identificare ale salariatului, datele de identificare ale angajatorului, data și numărul contractului individual de muncă, tipul de contract, data începerii activității, funcția ocupată, salariul de bază și sporurile prevăzute în contractul de muncă, modificările suferite în executarea raportului de muncă, data încetării contractului individual de muncă, temeiul de încetare, perioadele de absențe nemotivate și concedii fără plată, semnătura reprezentantului legal al angajatorului și ștampila. Ca scop principal al acestei campanii este informarea și conștientizarea angajatorilor și a altor deținători de arhivă, cu privire la obligația legală de eliberare a adeverințelor de vechime și totodată, de a informa persoanele fizice care au sau au avut calitatea de salariat cu privire la condițiile de solicitare a acestora”, arată șeful ITM Hunedoara, Adrian Bozdog. (A.N.)