Politica si administratie

Inspectorii de muncă ne învață cum să obținem adeverințele de vechime

Inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Hunedoara desfășoară, în pe­ri­oada 11 octombrie -31 decembrie 2024, campania națională de in­for­mare și conștientizare a angajatorilor și salariaților cu privire la eliberarea adeverințelor de vechime.

Ce conține documentul
La încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate.
„Acest document aduce informații necesare despre perioada de acti­vi­ta­te a salariatului, în cadrul angajatorului și cuprinde următoarele elemente: da­tele de identificare ale salariatului, da­tele de identificare ale angajatorului, data și numărul contractului individual de muncă, tipul de contract, data începerii activității, funcția ocupată, salariul de bază și sporurile prevăzute în contractul de muncă, modificările suferite în executarea raportului de muncă, data încetării contractului in­dividual de muncă, temeiul de în­ce­tare, perioadele de absențe ne­mo­tivate și concedii fără plată, semnătura reprezentantului legal al angajatorului și ștampila. Ca scop principal al acestei campanii este informarea și conști­en­tizarea angajatorilor și a altor dețină­tori de arhivă, cu privire la obligația legală de eliberare a adeverințelor de vechime și totodată, de a informa persoanele fizice care au sau au avut calitatea de salariat cu privire la con­dițiile de solicitare a acestora”, arată șeful ITM Hunedoara, Adrian Bozdog. (A.N.)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura