Actualitate

Inteligența artificială pune cruce cumpărăturilor online: Oamenii iau cu asalt magazinele, din cauza impreciziei roboților

Consumatorii revin în magazinele fi­zice pentru interacțiunea directă, chiar dacă tehnologia și inteligența ar­tificială revoluționează cum­pă­ră­tu­rile online. 57 la sută dintre con­su­ma­tori își doresc să vadă, să atingă și să evalueze articolele înainte de a le cumpăra, scrie stiripesurse.ro.

Înainte să le achiziționeze
32 la sută dintre consumatori declară că își doresc interacțiunea personală pe care doar cumpărăturile în maga­zi­nele fizice o pot oferi, în pofida faptului că tehnologia transformă procesul de achiziție, facilitând tot mai mult cum­pă­răturile online, pe rețelele sociale, prin aplicații și în jocuri, potrivit celei mai recente ediții a raportului EY Future Consumer Index (FCI), care a sondat pes­te 23.000 de consumatori, din 30 de țări.
Oamenii se întorc în magazinele fi­zice din motive pe care doar investițiile în inteligența artificială (AI) și tehno­lo­gie nu le pot satisface.
57 la sută dintre cumpărătorii inter­vie­vați spun că vor să vadă, să atingă și să evalueze articolele înainte de a le achiziționa și 68 la sută doresc sfaturi de specialitate cu privire la achizițiile cu valoare ridicată, pentru a se asigura că fac alegeri în deplină cunoștință de cauză.
Un alt semn pentru preferința vizi­telor în magazinele fizice este faptul că 61 la sută dintre consumatori au afir­mat că ar merge la un magazin pentru o promoție care nu este disponibilă online. Raportul indică faptul că, deși 68% dintre consumatori nu au o pro­blemă în a primi și a avea încredere în ofertele și promoțiile personalizate de inteligența artificială, 49% dintre aceș­tia sunt nemulțumiți de chatboții inte­li­genți, care nu sunt eficienți în a răs­punde la solicitările de informații.

Favorizează anumite mărci
Alți 33 la sută dintre consumatori sunt îngrijorați de faptul că recoman­dă­rile generate de inteligența artificială favorizează produse sau mărci care ar putea să nu fie în interesul lor. Raportul sugerează că acele companii care in­teracționează direct cu consumatorii tre­buie să combine interacțiunea în per­soană cu tehnologii com­ple­men­tare. Inteligența artificială are po­ten­țialul de a îndruma consumatorii către achizițiile dorite, dar succesul bran­du­rilor și al retailerilor rezidă în găsirea e­chilibrului perfect: angrenarea clienților la momentul potrivit cu un mesaj sau o ofertă cu care aceștia rezonează și în care au încredere.
Raportul relevă că există, de ase­me­nea, un deficit în materie de servicii de asistență a clienților în procesul de cum­părături digitale, iar acesta nu poate fi rezolvat doar prin tehnologie. De exemplu, 26 la sută dintre res­pon­denți afirmă că obținerea unei ram­bur­sări sau efectuarea unui schimb repre­zintă o sursă de nemulțumire, atunci când fac cumpărături online, iar pentru 30 la sută dificultatea de a intra în con­tact cu un operator de asistență a cli­en­ților și serviciile deficitare de asis­tență pentru clienți ocupă, de ase­me­nea, un loc fruntaș. Acest lucru evi­den­țiază necesitatea critică a unei abordări mai integrate, care să combine teh­no­logiile avansate cu un element uman solid pentru a aborda și soluționa în mod eficient nemulțumirile clienților. (A.N.)

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura