În această frământată perioadă de tranziţie, am învăţat cu toţii că organizarea unei licitaţii corecte pe criteriul preţului cel mai mic este o condiţie necesară dar nu şi suficientă ca să garanteze cheltuirea cu înţelepciune a banilor publici. Sunt şi alte criterii importante de care ar trebui ţinut cont, cum ar fi ciclul de viaţă al produsului achiziţionat din bani publici sau cât de prietenos este cu mediul. O astfel de nouă abordare este în beneficiul atât al economiei cât şi al cetăţenilor.
După cum desigur ştiţi, până acum, mulţi ofertanţi veneau în licitaţii cu propuneri extrem de avantajoase din punct de vedere financiar, dar pentru care poate că nu aveau şi capacitatea de a susţine oferta sau capacitatea tehnică de a se ridica la un nivel de calitate necesar. Noua propunere nu se mai axează pe preţul cel mai scăzut, ci ne trimite într-o zonă a unor garanţii financiare, anume cel mai bun cost pe toată durata ciclului de viaţă. Altfel spus, decizia ia în considerare cel mai bun raport calitate-preţ.
De aceea, am fost bucuros să constat că noul proiect de lege a remediat acest aspect limitativ, eliminând obligativitatea de a alege întotdeauna preţul cel mai redus. Consider acest fapt un pas important către normalitate.
În prezent, România îşi reformează sistemul de achiziţii prin integrarea unor principii noi. Acestea sunt transparenţă, tratament egal, competiţie deschisă şi proceduri clare de management. Şi ele sunt principii de bază ale legislaţiei europene. Nu este o sarcină uşoară să schimbi, pentru că nu este vorba doar despre schimbarea legii, ci şi despre un nou mod de gândire.
Suntem deplin de conştienţi cât de mari sunt aşteptările de la noua legislaţie pe zona de achiziţii publice. Dar viaţa ne-a învăţat că doar pachetul legislativ „nu va face primăvară“ în ceea ce înseamnă achiziţia publică eficientă şi corectă în România. Constrângerile pe care le avem în faţă sunt de fapt două: pe de o parte, trebuie să transpunem norma europeană într-o normă juridică românească, iar pe de alta, trebuie să ne adaptăm şi realităţilor româneşti. În final, însă, principalul obiectiv al acestui intens efort instituţional şi legislativ este acela de a avea o legislaţie stabilă, mai apropiată de realităţile României şi care să nu mai aibă nevoie de modificări ulterioare.
Deputat Laurenţiu Nistor,
preşedintele Organizaţiei Judeţene Hunedoara a PSD
CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…
Vorbesc cârcotașii că un personaj din zonă, ajuns, cum se spune cu sacii în căruță,…
Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…
Catedrala Națională va fi sfințită duminică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I al…
Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…
O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de sărbătorile de…
View Comments
Jalnici HOTI din Sodoma Romaniei.
Vin Campaniile, vreti sa furati si va e FRICA de DNA.
Dumnezeu sa NU VA AJUE sa faceti legea in asa fel in care sa puteti sa ne furati in voie.
Adica sa stability criterii dupa care sa atribuiti contracte pentru "prietenosii dvs.".
Cum sa mai poti da commision MARE cand criteriul era pretul cel mai mic ?
Abureli de genul "durata de viata si mai ales prietenos cu mediul" ati luat-o sigur de la Frau Merkel mama Volkswagen.
Pui de naparci, nu mai zambiti, ca atunci cand nu mai putem aplicam regula romaneasca (25.12.1989) si vedeti voi pe naiba.
HOTILOR