Carmen Cosman
Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Hunedoara sunt la un pas de a finaliza un dosar privind traficul peste graniţă a unor locomotive cu abur, parte a patrimoniului naţional.
Recondiţionate
Adina Velescu, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Hunedoara, a precizat că „în dosar s-a început urmărirea penală faţă de mai mulţi reprezentanţi ai Ministerului Culturii, sub aspectul comiterii infracţiunii de export de bunuri de patrimoniu”. Este vorba despre şase locomotive cu abur, care fac parte din patrimoniul cultural naţional mobil, a căror valoare a fost stabilită prin expertiză, la suma de 150.000 de euro. Adina Velescu a mai precizat că în acest dosar, s-au făcut mai multe expertize muzeografice, iar dosarul va fi finalizat în cel mai scurt timp.
Astfel, mai mulţi angajaţi ai Direcţiei Judeţene pentru Cultură Hunedoara ar urma să fie trimişi în judecată, pentru că ar fi contribuit la exportul ilegal al unor locomotive cu aburi, achiziţionate de la firme din judeţ şi recondiţionate de către un om de afaceri austriac. Exportul ar fi fost permis în condiţiile în care lipsea menţiunea referitoare la faptul că locomotivele în cauză erau parte componentă a patrimoniului naţional.
CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…
Vorbesc cârcotașii că un personaj din zonă, ajuns, cum se spune cu sacii în căruță,…
Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…
Catedrala Națională va fi sfințită duminică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I al…
Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…
O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de sărbătorile de…
View Comments
Cei de la cultura, care oricum nu aveau habar cum poate face parte o ferotanie din patrimoniul cultural, au facut o fapta buna. Daca ramaneau la noi acum locomotivele erau sigur la topit, furate bucata cu bucata de conationalii nostri.
:D
Opinia precedenta este absolut justificata. De ce? Pentru ca exista deja precedentele create de linia ferata Hateg - Bautar, une dintre putinele din tara cu cremaliera, linia ferata Hunedoara - Govajdie, furnalele din Hunedoara si Calan, dintre care cel putin unul putea fi mentinut ca muzeu in aer liber. Dar de ce sa ne gandim noi ca un furnal din sec. XX ar putea fi istorie si ar aduce bani in sec. XXI?