Lotul cu tunelurile pentru urși, scos, din nou, la licitație
O nouă încercare pentru demararea construcției Lotului cu tuneluri pentru urși din Autostrada Lugoj-Deva. Este singura porțiunea din această autostradă care pare să nu se mai facă odată.
Aproape 4 ani de lucru
CNAIR a relansat procedura de atribuire a contractului “Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D”, prin transmiterea spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a Anunțului de Participare. Termenul prevăzut în Anunțul de participare pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru data de 09.06.2022. Contractul este finanțat din Fonduri Externe Nerambursabile. Durata acestuia este de 117 de luni și cuprinde: 15 luni perioada de proiectare, 42 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Menționăm că durata poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor, precum și în funcție de durata de execuție a contractului ofertată de operatorul economic desemnat câștigător (care poate scădea până la 45 de luni, din care 11 luni pentru proiectare și 34 de luni pentru execuția lucrărilor).
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.
Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2, în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale, prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platformă de 11,25 m.
Lotul ăsta nu va fi dat în folosință nici peste 10 ani. Porțiunea Holdea-Margina a fost lăsată strategic pentru umilirea celor care tranzitează zona. Ați observat cum se circulă, intenționat pe acea porțiune de câțiva km? Ați văzut cum se face „dop” la ieșirea de pe A1 la Margina fără motiv? Să nu mai zic de tir-iști care intenționat urcă pe Coșava cu 10-15 km/oră. În alea 20-30 minute obosești la volan ca și când ai conduce 400 km încontinuu, mai ales când vii noaptea spre Deva.