ActualitatePolitica si administratie

Lucian Ioan Rus, primarul municipiului Deva: Este esențial să susținem mediul de afaceri local, în special într-o perioadă marcată de o încetinire a ritmului de creștere economică

Un proiect de hotărâre inițiat de primarul Lucian Ioan Rus, care aduce beneficii sem­ni­ficative atât pentru persoanele fizice, cât și pentru mediul de afaceri din municipiul nos­tru a fost aprobat în ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Deva care a avut loc în 12 noiembrie 2024.
Persoanele fizice și cele juridice vor putea beneficia de facilități fiscale importante, prin anularea accesoriilor aferente obligațiilor bu­getare principale restante, conform le­gis­lației în vigoare.

Facilități fiscale pentru toți debitorii
Hotărârea vizează anularea do­bân­zilor, penalităților și a altor acce­sorii pentru toate categoriile de debitori (persoane fizice și juri­dice, entități fără personalitate juri­dică, asocieri, unități ad­mi­nis­trativ-teritoriale, instituții pu­blice, etc.), care au obli­gații bu­getare restante la data de 31 august 2024, inclusiv. Aceas­tă măsură se aplică și de­bitorilor aflați în in­solvență, in­diferent de existența unui tabel de creanțe.

Condiții de aplicare
Pentru a beneficia de anu­larea accesoriilor, con­tribuabilii trebuie să în­de­pli­nească anu­mite condiții. Acestea le puteți găsi con­sul­tând HCL nr. 307/2024, pe pagina Primăriei Municipiului Deva, la secțiunea Hotărâri de con­siliu local 2024: https://www.primariadeva.ro/…/cons…/hotarari_detaliu/C82

Sprijin pentru persoane fizice și mediul de afaceri
Obligațiile bugetare restante se datorează faptului că unii contribuabili se află în im­posibilitatea de a achita impo­zitele si taxele locale datorită lip­sei resurselor financiare tem­po­rare. Contribuabilii amână astfel plata impozitelor, însă această amânare poate duce la acu­mu­larea de datorii, făcând astfel mai dificilă, achitarea la zi a im­pozitelor și taxelor locale.
În ceea ce privește per­soa­nele fizice, acestea înregistrează creanțe restante la principalele categorii de impozite, respectiv: impozit clă­diri, impozit teren, mij­­loace de trans­port, taxă salu­bri­za­re, a­menzi con­tra­ven­ționale.
Aplicarea a­cestei hotărâri de consiliu local va duce la ma­ximizarea în­ca­sărilor bugetare, în­curajarea achi­tă­rii voluntare de către contribuabilii per­soane fizice și juridice a obligațiilor de plată restante la buget și sprijinirea contribuabililor aflați în dificultate.
„Este esențial să susținem mediul de afaceri local, în special într-o perioadă marcată de o încetinire a ritmului de creștere economică. Aceste facilități fiscale vor contribui atât la îmbunătățirea colectării veniturilor la bugetul local, cât și la sprijinirea activităților eco­nomice din Deva, oferind un impuls supli­mentar firmelor care au dificultăți financiare. De asemenea, oferă sprijin și persoanelor fizice”, a declarat Lucian Rus (foto), edilul șef al Devei.

Anularea accesoriilor pentru datoriile restante
Scopul acestei hotărâri este de a sprijini atât persoanele fizice, cât și mediul de afaceri, prin reducerea poverii fiscale, dar și de a eficientiza colectarea creanțelor bugetare, într-un context economic dificil. Măsurile adoptate vor contribui la creșterea veniturilor bugetului local și la susținerea dezvoltării economice a municipiului Deva.
Primăria Municipiului Deva își reafirmă angajamentul de a sprijini dezvoltarea economică locală și de a crea un cadru favorabil atât pentru cetățeni, cât și pentru mediul de afaceri, prin măsuri fiscale adaptate realităților economice actuale.
Contribuabilii interesați să beneficieze de aceste facilități fiscale sunt invitați să se adreseze Direcției Impozite și Taxe Locale Deva pentru detalii suplimentare. (A.N.)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura