Lucrările la blocurile din municipiul Hunedoara la care se face eficientizarea energetică bat pasul pe loc. Amenințați cu rezilirea contractelor

Adriana Năstase

Constructorii care se ocupă de eficien­ti­zarea energetică a 14 blocuri din Hune­doara au fost, ieri, amenințați cu rezilierea contractelor.
Ieri, la şedinţa lunară de analiză a stadiului de execuţie a lucrărilor de eficientizare energetică a celor 14 blocuri din Hunedoara cu­prinse în două proiecte cu finanţare euro­peană au fost invitaţi, pe lângă constructori, şi reprezentanţi ai locatarilor acestor imobile.

Sub 50 la sută executat
Este vorba despre blocurile 1, 2 şi 3 de pe strada Avram Iancu împreună cu blocul A 1-1 de pe b-dul Dacia (cuprinse în Grupul 1) – proiect în valoare de aproape 2 milioane de euro, respectiv despre blocurile B1 şi B 3 de pe str. Mihai Viteazul, K1, K2 şi K3 de pe stra­da Bucegi, 17, 22, 27, 29 şi 31 de pe strada Trandafirilor (cuprinse în Grupul 2) – proiect în valoare de aproape 5,4 milioane de euro.
Vreme de o oră şi jumătate, constructorii şi diriginţii de şantier au răspuns întrebărilor adre­sate de locatari şi au preluat direct de la aceştia diferite probleme semnalate. Con­­struc­torilor şi diriginţilor de şantier li s-a atras atenţia că, în cazul în care nu îşi respectă angajamentele, se poate ajunge la rezilierea contractelor, mai ales că stadiul fizic de exe­cuţie a lucrărilor, în multe cazuri, nu de­pă­şeşte 50 la sută, iar termenele de finalizare a lucrărilor se apropie. Cei ce locuiesc în acele blocuri sunt nemulțumiți de calitatea lu­crărilor făcute până acum, în unele cazuri, de mizeria care se face cu ocazia lucrărilor, de forța de muncă de proastă calitate.

Banii au venit
„Am dorit ca reprezentanţii firmelor de construcţii care au câştigat licitaţiile pentru lucrările la cele 14 blocuri să audă şi direct de la locatari care sunt problemele semnalate în ultima perioadă. De asemenea, am dorit ca şi locatarii să audă direct de la constructori cu ce probleme se confruntă. Unele se pot re­zolva prin cooperarea cu locatarii, altele ră­mân exclusiv în sarcina firmelor în cauză. Primăria Hunedoara nu este în nici un caz în vreo culpă pentru că banii necesari există, iar de plătit se plăteşte la timp, cu condiţia ca lucrările şi documentele aferente să fie în bună regulă. Nu este prima întâlnire de acest fel şi, cu siguranţă, nu va fi nici ultima. La mijlocul lunii noiembrie ne vom întâlni din nou, în aceeaşi formulă. Ne dorim ca lucrările să fie de bună calitate şi finalizate la timp. Acolo unde există motive temeinice, perioa­de­le de execuţie se pot prelungi. Acolo unde nu există motive întemeiate, termenii – limită vor rămâne neschimbaţi. Nu ne dorim să ajungem la rezilieri de contracte, dar, dacă situaţia o va impune, vom face şi acest lucru”, a declarat primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouţanu (foto).

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

LICITAŢIE

CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…

o zi ago

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Vorbesc cârcotașii că un personaj din zo­nă, ajuns, cum se spu­ne cu sacii în căruță,…

2 zile ago

Bulina albă

Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…

2 zile ago

Când va fi SFINȚITĂ Catedrala Mântuirii Neamului: „Permanent deschisă închinătorilor”. Cât ne costă Catedrala

Catedrala Națională va fi sfințită du­mi­nică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecu­menic Bartolomeu I al…

2 zile ago

Bulina neagră

Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…

2 zile ago

Bătută măr de sărbătorile de iarnă

O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de săr­bătorile de…

2 zile ago