Minerii de la Paroşeni vor să se blocheze în subteran
Anamaria Sanda
Peste 200 de mineri de la Paroşeni, care au intrat în subteran la schimbul I, au anunţat, joi dimineaţă, că nu vor mai ieşi din subteran până când problema livrării huilei către Complexul Energetic Hunedoara nu va fi rezolvată.
”Azi dimineaţă, la schimbul I, minerii m-au anunţat că nu vor mai ieşi din subteran până când nu va exista un contract scris şi clar legat de livrarea de cărbune către Complexul Energetic Hunedoara. Oamenii sunt disperaţi. Cei de la CEH ba vor preţ mai mic la huilă, ba nu vor. Ne tot ţin într-o situaţie tensionată din luna mai”, a declarat, pentru MESAGERUL HUNEDOREAN, Laszlo Domokos, preşedintele Sindicatului Huila Valea Jiului.
Domokos mai susţine că minerii sunt îngrijoraţi că ar putea rămâne fără locuri de muncă, din moment ce nu se respectă programul impus de Uniunea Europeană.
”Conform UE, există un program care trebuie respectat, iar aceste mine neviabile vor funcţiona până în 2018. Oamenii care au rămas şi-au făcut nişte calcule şi sunt îngrijoraţi că şi-ar putea pierde locurile de muncă. Mai mult, procentul de realizare a producţiei la mina Paroşeni este puţin peste 40%. La celelalte mine este sub 40%. Nu putem realiza planul de producţie şi asta înseamnă că minerii nu-şi vor putea lua salariile. Ni se tot spune că decizia este una politică. Păi s-o ia cineva, nu vrem numai vorbe”, mai spune Laszlo Domokos.
La rândul lor, ceferiștii se pregătesc să iasă în continuare în număr mare în stradă, pentru a-și exprima nemulțumirea față de nivelul scăzut al drepturilor salariale, lipsa facilităților de călătorie pe calea ferată și dezinteresul factorilor de decizie din minister în legătură cu sistemul feroviar. Intenționăm ca pe 25 iulie a.c. să organizăm un mare miting de protest, la care să participe 5.000 de ceferiști din toată țara. Oamenii sunt nemulțumiți de faptul că nu au fost alocate fondurile necesare întreținerii, reparării , modernizării infrastructurii feroviare si modernizarii parcului de material rulant , subvenția alocată către CFR Călători înregistrând o diminuare continuă, concomitent cu reducerea numărului de trenuri. Managerul „performant” Dorobantu Valentin de la CFR Calatori , stie cine a redus numarul de trenuri ? Daca nu stie el, stim noi .