Categories: Comunitate

Modernizarea căii ferate între Gurasada şi Ilteu prinde viteză cu bani europeni

În noiembrie 2017, CFR S.A. şi Asocierea RailWorks au semnat contractul de lucrări în valoare de 1.498.976.758,87 lei pentru modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe subtronsonul (2c) Cap Y Ilteu – Gurasada, situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa. Lucrările vor începe în următoarea perioadă, iar primarul din Gurasada speră ca organizarea de şantier să se facă la el în comună.
„De curând, reprezentanţii asocierii de firme care a câştigat licitaţia au venit să ia pulsul zonei şi să caute teren disponibil pentru organizarea de şantier. Ar fi bine să se stabilească la noi, asta însemnând un venit în plus la bugetul local, dar şi noi locuri de muncă. Va fi amenajată o bază importantă, se vor achiziţiona şi depozita diverse materiale de construcţii şi se vor aduce utilaje şi maşini. Din spusele lor, am înţeles că în circa două luni va începe lucrul propriu-zis. Până atunci trebuie respectată o procedură standard, ce implică anumiţi paşi. S-au făcut şi exproprieri, însă foarte puţine, maximum de ordinul sutelor de metri pătraţi, deoarece culoarul feroviar exista deja, mai necesitând doar lărgire. Pentru noi, ca şi comunitate, magistrala de mare viteză va constitui o deschidere spre noi conexiuni şi de ce nu, posibile noi investiţii”, a spus Silviu Nan (foto), primarul din Gurasada. De precizat că prin această investiţie se urmăreşte modernizarea a 22,34 km de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h şi a celor de marfă cu viteza maximă de 120 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 15 poduri (dintre care două peste Râul Mureş), 17 podeţe, un pasaj superior, trei pasaje inferioare, două tuneluri, lucrări civile în patru staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani, la care se adaugă perioada de garanţie de doi ani.(M. Şerban)

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

LICITAŢIE

CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…

o zi ago

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Vorbesc cârcotașii că un personaj din zo­nă, ajuns, cum se spu­ne cu sacii în căruță,…

2 zile ago

Bulina albă

Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…

2 zile ago

Când va fi SFINȚITĂ Catedrala Mântuirii Neamului: „Permanent deschisă închinătorilor”. Cât ne costă Catedrala

Catedrala Națională va fi sfințită du­mi­nică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecu­menic Bartolomeu I al…

2 zile ago

Bulina neagră

Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…

2 zile ago

Bătută măr de sărbătorile de iarnă

O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de săr­bătorile de…

2 zile ago