Nicolle Ebner
George Rotaru, preşedintele Aeroclubului Român, şi-a dat acordul de principiu privind cedarea celor aproape 70 de ha de teren aparţinând instituţiei pentru construirea Aeroportului de la Săuleşti-Deva. Totuşi, greul nu a trecut, deoarece decizia finală aparţine ministrului Transporturilor, Radu Berceanu.
Propunere de parteneriat cu Ministerul Transporturilor
„Proiectul i s-a părut foarte bun preşedintelui George Rotaru care a spus că este de acord să ne cedeze cele aproape 70 de ha de teren pe care le au în proprietate şi de care mai avem nevoie, mai ales că şi Aeroclubul din Deva ar avea beneficii de pe urma pistelor betonate care vor deservi aeroportul”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara (CJH), Mircea Ioan Moloţ, în urma întrevederii avute ieri, cu George Rotaru, la Bucureşti. Însă, verdictul îl dă ministrul Radu Berceanu, care în urmă cu câteva luni a respins proiectul de lege iniţiat de CJH pentru acelaşi scop. Însă, Moloţ nu cedează atât de uşor la proiectul din care şi-a făcut ţelul vieţii şi se pare că a găsit o portiţă de rezolvare a problemei. „Voi face o adresă ministerului prin care le propun un parteneriat pentru cele 70 de ha de care avem nevoie, după care să găsim împreună investitorul cel mai credibil, eligibil financiar şi experimentat în acest domeniu, care să realizeze aeroportul cu propria finanţare”,a mai declarat preşedintele CJH.
La cheremul ministrului Berceanu
Conform studiului de fezabilitate executat de o firmă din Italia, pentru realizarea unui aeroport internaţional la Deva este nevoie de o suprafaţă de 100 de hectare de teren. CJH deţine doar 33 de ha, iar restul este în proprietatea Aeroclubului din Deva, instituţie subordonată Ministerului Transporturilor. Locuitorii care îşi revendică terenurile în acea zonă încă nu au reuşit să facă dovada, cu actele aferente, că sunt proprietarii celor 70 de ha, Curtea Supremă returnând dosarele la instanţa judeţeană. În consecinţă, pentru că nu are de la cine cumpăra terenul, CJH depinde de toanele ministrului Berceanu şi de comanda politică de la Bucureşti.
„Economia judeţului, încotro?”
Vineri, 10 iulie, preşedintele CJH i-a convocat la sediul instituţiei pe toţi parlamentarii de Hunedoara şi o serie de oameni de afaceri. Sarcina parlamentarilor este de a face lobby pentru aeroportul judeţean dar şi pentru economia hunedoreană. „Dacă se lasă la o parte jocurile politice iar interesul cetăţeanului ar fi mai presus de orgoliile politicienilor, cred că avem şanse să facem aeroportul”, a menţionat Mircea Ioan Moloţ.
Mai mulți bărbați din comuna Ilia, membri unei bande, au furat mai multe animale dintr-o…
Nu unul ci patru judecători de la ICCJ au judecat dosarul și au dat aceeași…
Șușotesc gurile rele prin târg că o duduie care le face viața grea salariaților săi…
View Comments
Chiar asa? Proprietarii de terenuri nu au facut dovada proprietatii sau au fost trase niste sfori ca sa nu o poata face? Si uite asa vom face un aeroport si detinatorii de terenuri vor ramane cu ochii in soare.
felicitari pt ideea de a construi un aeroport in judet.Astfel se poate asigura cel mai rapid transport intr-o tara europeana. Este foarte necesar.
De ce sa se faca acum la Deva un cacat de aeroport cand putea sa se faca unul la Orastie acum cativa ani de 200 de milioane de euro, dar bineinteles ca devenii nu or fost de acord si totul a picat. Bine ar fi sa patiti la fel.
bai mutalaule cum sa se faca aeroport la orastie ? poi ce trafic crezi ca ar fi ...la deva ii baza doar trebuie amenajata si plus e resedinta de judet si cel mai important oras la judetului asta de kkt nu mai vorbiti prosti ca nu e vorba de orgolii ... auzi aeroport la orastie .... bine ca nu vreti la sulighete
Prostalaule, un grup de investitori germani a vrut sa investeasca 200 de milioane de euro intr-un aeroprt la Aurel Vlaicu care sa deserveasca judetele Hunedoara si Alba. Asa ca mai bine taci daca nu stii ce vorbesti, taran de Sulighete care sta in Micro 15 ce esti.
deva pt. tine inseamna doar micro 15 ? intradevar asta a fost demult , dar acei investitori germani probabil au facut si ei studii si au ajuns la concluzia ca nu se prea merita investitia... poi daca tot se vrea aeroport care sa deserveasca hunedoara si alba sa se faca ori la deva ori la alba iulia nu intre pentru ca nu are rost. Daca te uiti suntem inconjurati de aeroputuri (timisoara , cluj , sibiu , arad) asa ca deasta iti spuneam ca un aeroport mai ales care se vrea a deveni in timp international nu poate fi construit chiar oriunde ,nici deva si nici alba iulia nu sunt orase care sa aiba un aeroport deocamdata daramite orastia la aurel vlaicu avem noroc doar cu proiectul conurbatiei deva - hunedoara ca altfel nu pupam asa ceva
Am mai zis, nu s-a vrut de romani construsctia aeroportului, nu de nemti , care sa fi sigur ca au facut niste studii inainte sa vina cu propunerea de a construi aeroportul langa Orastie.
Si mai intereseaza-te si tu si vezi in strainatate unde sunt amplaste aeroporturile si dupa aia mai posteaza vreun comentariu. Crezi ca in strainatate aeroporturile deservesc numai un oras(mai ales la cat ii Deva de mare?) sau o regiune?
.....încă nu a început campania dl. Moloz, dar când o începe iar promite un aeroport....!!!Acum cred totuşi că-l face la Sulighete că şi-a cumpărat pământ de la panfutie....ăla de la Bejan, nu de la Şoimuş!!!Pe cine mai minţi, hoţuleeeeeeeeeeeee...???????!!!
Asta e cea mai mare vrajeala marca MOLOT. Inainte de fiecare mandat arunca pe piata minicuna cu aeroportul, doar-doar il mai crede cineva pe escrocul asta. Votati-l pe MOLOT dar pe urma sa nu stati cu mana intinsa. :)