Actualitate

O nouă ESCROCHERIE în sezonul vacanțelor. Turiștii care au cumpărat bilete de avion, ținta hackerilor

O nouă formă de escrocherie a apă­rut în mediul online, afectând turiștii care au achiziționat recent bilete de avion și încearcă să contacteze com­paniile aeriene, anunță gândul.ro. Es­crocii folosesc conturi false pe re­țe­le­le de socializare pentru a înșela clien­ții, cerându-le date personale sau chiar bani, sub pretextul de a rezolva di­verse probleme legate de rezer­vă­rile lor.

Cum funcționează escrocheria
Această metodă de fraudă se ba­zează pe interceptarea turiștilor care caută asistență pentru zborurile lor prin intermediul rețelelor de socializare. Escrocii creează conturi false care imită canalele oficiale ale companiilor aeriene. Când turiștii încearcă să obțină suport, aceștia ajung să comunice cu roboți automatizați controlați de in­fractori, care le solicită informații sen­si­bile sau plăți pentru rezolvarea pro­blemelor lor.
„Îi sfătuim pe clienți să urmărească și să se implice doar pe singurul nostru canal oficial@easyJet, care este iden­ti­ficabil prin insigna de verificare aurie pentru companiile oficiale, pentru cele mai recente actualizări sau pentru a solicita asistență și să fie vigilenți și să nu se implice sau să facă clic pe orice link de pe alte conturi,” a declarat un pur­tător de cuvânt al companiei aeri­ene easyJet.

Sfaturi pentru clienți
Pentru a evita să cadă în plasa aces­tor escrocherii, clienții sunt sfătuiți să nu ofere informații personale sau fi­nan­ciare prin intermediul internetului și să utilizeze doar canalele oficiale ale com­paniilor aeriene. De asemenea, este recomandat să se verifice auten­ti­citatea conturilor de social media, să nu acceseze linkuri necunoscute și să ra­porteze orice activitate suspectă.
Un purtător de cuvânt al Wizz Air a subliniat importanța acestor măsuri: „Continuăm să raportăm conturi false de social media și dorim să le rea­min­tim clienților să nu-și dea niciodată da­tele personale pe aceste canale. Pa­sagerii ar trebui să contacteze serviciul clienți prin intermediul centrelor noas­tre de reclamații sau al centrelor de ape­luri”. (A.N.)

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

S-a îmbătat criță și a fă­cut praf un bolid cum­părat din banii pu­blici. Cârcotașii dintr-o…

o oră ago

Şoseaua Hunedoara-Sântuhalm, modernizată la standardul TransRegio pentru conexiune directă cu A1

Şoseaua care face legătura între mu­ni­cipiul Hunedoara şi localitatea Sântuhalm, de lângă municipiul Deva, una…

o oră ago

Bulina albă

Cristian Merișanu, primar municipiul Vulcan Pentru că alături de promotorii locali în turism organizează și…

o oră ago

Bulina neagră

Andreea P., din Petrila Pentru că a fost acuzată de delapidare și riscă închisoarea, după…

o oră ago

Te-ai vaccinat împotriva Covid? S-ar putea să ai probleme cu inima

Un nou studiu publicat de revista Nature dezvăluie informații despre mo­dul în care nanoparticulele lipidice…

o oră ago

Nu s-a schimbat nimic. Cu salarii babane, unii medici încă cer șpagă

Anul trecut, a fost observată o creștere semnificativă a numărului de pacienți care au reclamat…

o oră ago