Lucrările la Drumul Naţional 66 A, Câmpu lui Neag-Herculane, ar urma să fie reluate abia din 2013. Primarul din Uricani spune că reluarea lucrului ar fi o gură de oxigen pentru localnici.
„Conducerea pedelistă ne-a minţit”
Construirea ultimului tronson care face legătura dintre oraşul Uricani şi Herculane din DN 66A este important pentru turismul Văii Jiului, iar şoseaua ar urma să acopere drumul forestier care taie Parcul Naţional Retezat. Deşi lucrările sunt de mult ieşite din grafic, edilii din Uricani, care văd o oportunitate de dezvoltare a oraşului prin construirea drumului, spun că dacă ar fi alocate fonduri, DN 66A ar fi gata. „Am speranţe foarte mari că drumul va primi finanţare, dar după alegerile din toamnă, când guvernul va fi consolidat. Conducerea pedelistă ne-a minţit în faţă că a prins bani pentru lucrări şi n-a prevăzut nici măcar un leu pentru 2012. În ultimii cinci ani, au dat sume mici, pentru o balustradă etc., nimic pentru continuarea lucrărilor. Am aflat când l-am întrebat pe noul secretar de stat. Facem demersuri şi sperăm ca în bugetul pe anul 2013, să fie prinsă finanţarea. Pe zona noastră, mai sunt de făcut vreo 22 de kilometri şi restul pe partea de Herculane trebuie făcută reabilitare şi extindere”, a declarat Dănuţ Buhăescu, primarul oraşului Uricani.
Bani puţini, termene amânate
Ultimul tronson din DN 66A, până acum, a primit doar promisiuni de finanţare. Din punct de vedere turistic, ultimul tronson din DN 66A, care va lega Uricaniul de Herculane, este cel mai spectaculos, însă această rută este contestată de asociaţiile de mediu. Ecologiştii spun că va fi afectat ecosistemul, iar lucrările ar trebui oprite definitiv. Lucrările la drumul Câmpu lui Neag-Herculane, mai cunoscut sub denumirea “Drumul lui Băsescu”, pentru că au demarat pe vremea când şeful statului era ministru al Transporturilor, au fost sistate din lipsa finanţării. „Reluarea lucrărilor înseamnă pentru noi o gură de oxigen. Aproximativ 200 de oameni ar avea de lucru, pentru că şomajul în Uricani atinge 70 la sută, statistica reală, nu cea oficială. Aceşti oameni ar avea un venit, nu ar mai trebui să lucreze cu ziua pe la momârlani sau să ajungă să primească ajutor social. Un ajutor care nu le ajunge nici pentru masa zilnică”, mai spune primarul Buhăescu. Lucrările pentru drumul care are o lungime de 110 kilometri trebuiau să fie gata în 2010.
Vorbesc gurile rele că un șef din zonă, are program fix cu tinerica pe care…
Mihai O., din municipiul Orăștie Pentru că a fost trimis în judecată pentru trafic internațional…
Ștefan Tiriteu, managerul Spitalului municipal Brad Pentru că a reușit achiziționarea unui Computer Tomograf pentru…
„Începând din anul 2021, prin acest program, locuitorii județului Hunedoara au acces la servicii medicale…
Asociația Rădăuțiul civic a venit cu un test pentru cetățeni în care să deosebească o…
Două autoturisme au ars, luni, într-o parcare din oraşul Vulcan, în Valea Jiului, intervenţia pompierilor…