Proiectul va fi implementat în 106 unităţi şcolare din judeţ, în perioada aprilie-decembrie 2019. Acţiunea urmăreşte prevenirea unor manifestări ce pot afecta mediul şcolar, precum: bullying-ul, violenţa în şcoală, consumul de stupefiante, traficul de persoane, criminalitatea online, abuzurile sexuale asupra minorilor, violenţa domestică ori educaţia rutieră.
”Poliţiştii au susţinut o sesiune de informare a cadrelor didactice, în scopul promovării eficiente a mesajelor preventive anti-victimale în rândul elevilor hunedoreni, fiind oferite profesorilor diriginţi o serie de materiale informative pentru a le folosi pe parcursul anului şcolar, în cadrul orelor de dirigenţie şi la şedinţele cu părinţii”, potrivit IPJ Hunedoara. (M. Gânju)
CORVIN FOTOVOLTAIC SRL - societate în faliment, prin lichidator judiciar RELCO ACTIVE SPRL, vinde prin…
Vorbesc cârcotașii că un personaj din zonă, ajuns, cum se spune cu sacii în căruță,…
Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara Pentru că nici nu a început bine anul și a…
Catedrala Națională va fi sfințită duminică, 26 octombrie 2025, de Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I al…
Lucian S., din municipiul Deva Pentru că i-a fost prelungit mandatul de arestare preventivă, bărbatul…
O hunedoreancă de 63 de ani, din Ghelari, nu s-a bucurat deloc de sărbătorile de…
View Comments
În scopul identificării timpurii a situațiilor de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului,
cadrele didactice și toți ceilalți angajați ai instituției de învățământ trebuie să-și dezvolte
unele abilităţi de observare, să cunoască și să acorde atenţie următoarelor și altor semne
care indică asupra faptului că elevul a trăit experienţa unui abuz grav, în școală sau în afara
acesteia:
l copilul evită comunicarea și jocurile cu semenii;
l copilul nu vorbește, nu răspunde la întrebări sau vorbește incoerent;
l copilul evită contactul vizual;
l copilul manifestă reacţii bizare, se poartă ciudat, întreprinde acțiuni lipsite
de sens;
l copilul inversează prenumele;
l copilul manifestă comportamente repetitive sau stereotipe;
l copilul are atracţie sau teamă faţă de anumite zgomote, gusturi, mirosuri,
obiecte;
l copilul manifestă crize de furie, angoasă, expresivitate mimică absentă,
redusă sau inadecvată contextului.